آیین اختتامیه مسابقات قرآن منطقه تهران نیروی زمینی ارتش برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4097815
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

آیین اختتامیه مسابقات قرآن منطقه تهران نیروی زمینی ارتش برگزار شد+ عکس

آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه (منطقه تهران) نیروی زمینی ارتش امروز، 16 آبان‌ماه برگزار شد.

آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل و دومین دوره مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(منطقه تهران) امروز، 16 آبان‌ماه با حضور امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی، فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش، امیرسرتیپ دوم فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نزاجا و حجت‌الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا و سایر فرماندهان و مسئولان به میزبانی مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه(ع) نزاجا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی، فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش به سخنرانی پرداخت؛ وی با تأکید بر اینکه قرآن، کتاب انسان‌ساز و سعادت بشریت است، گفت: آموزه‌های عملی قرآن در سیره نبی‌ مکرم‌ اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) نمایان است. بنابراین در کنار تمسک به آموزه‌های قرآنی باید از سیره آن‌ها به عنوان قرآن مجسم بهره‌مند شویم. 

خرم‌طوسی ادامه داد: چکیده قرآن و پیام اصلی قرآن، تبلور توحید است و تمامی حرکات و اهداف ما باید بر مبنای این تبلور نورانی باشد تا این پیام به نحو شایسته‌ای پیاده‌سازی شود.

سپس امیرسرتیپ دوم فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نزاجا با تأکید بر اینکه قرآن، مشعل هدایت انسان‌ها است، اظهار کرد: بی شک در کنار قرآن زیستن و مؤانست با این مصحف شریف، موجب روشن شدن نور هدایت در دل‌ها می‌شود.

وی با تأكید بر اهمیت و جایگاه قرآن در سطح کارکنان و خانواده‌ها، تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است افرادی که با قرآن انس و الفت دارند، علاوه بر ارتقای بی نظیر سطح معنویت خود، از کمترین آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند؛ بنابراین سعی کنیم تا به‌طور روزانه با آیات نورانی قرآن همراه باشیم و آموزه‌های آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری و ساری کنیم‌.

همچنین حجت‌الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا در این مراسم، گفت: نشر و گسترش فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین اولویت‌های ابلاغی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به نیروهای چهارگانه است.

حجت‌الاسلام صالحی‌نسب به ویژگی‌های مهم این دوره از مسابقات قرآنی در نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و افزود: افزایش رشد بسیار مطلوب نسبت به سال‌های گذشته، حضور چهره‌های جدید و ارتقای سطح محفوظات از ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات در مقایسه با دوره‌های قبل است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش، ارتقای سطح برنامه‌های قرآنی را همواره از موضوعات مهم و قابل توجه این اداره خواند و بیان کرد: برنامه‌های هدفمند قرآن بسیار مؤثر است و در این حوزه اولویت مهم ما نشر فرهنگ قرآن و سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آنان است.

در ادامه نایب‌علی عبداللهی، قاری برجسته کشوری به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. حسن ختام این برنامه تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات بود.

یادآور می‌شود، مرحله سراسری نیروی زمینی ارتش در دی‌ماه برگزار خواهد شد که از مرحله منطقه تهران، ۵۰ نفر از منتخبان به مرحله سراسری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha