نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات از تمام ظرفیت دانش‌بنیان کشور استفاده می‌کند
کد خبر: 4103940
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
امیر دریادار شهرام ایرانی:

نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات از تمام ظرفیت دانش‌بنیان کشور استفاده می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: امروز نیروی دریایی ارتش این ظرفیت را دارد از تمام امکانات دانش‌بنیان کشور استفاده کند تا به کشورهای دیگر در تولید تجهیزات وابسته نباشد.

امیر دریادار ایرانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیردریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، ظهر امروز، 11 آذر، در نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج فراتر از یک سازمان است و بیشتر یک فرهنگ است؛ فرهنگی که با باورهای مردم ایران آمیخته شده و استقامت و روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران را تقویت کرده است.

وی همچنین با تبریک روز هفتم آذر روز نیروی دریایی افزود: همرزمان من در نیروی دریایی ارتش شبانه‌روز در صحنه حضور دارند و امروز نیروی دریایی ارتش توانسته با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و دانشمندان کشور و آنهایی که دل و جانشان برای ایران اسلامی و خط ولایت می‌تپد پرچم ایران اسلامی را برای همیشه افراشته نگاه دارد و در این راستا تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش با استفاده از آخرین تجهیزات مدرن و پیشرفته در تمام صحنه‌ها و عرصه‌های دریایی حضور دارد و به اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های باری می‌پردازد و از سوی دیگر امنیت دریاهای کشور را تأمین می‌کند.

ایرانی با بیان اینکه امروز دو ناوگروه ما در هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای کشور حضور دارند تا مبادا دشمن چشم غضبی به این آب و خاک داشته باشد، گفت: دانشگاه‌های وابسته به نیروی دریایی ارتش به تربیت نیروهای خبره و نخبه مشغول هستند تا آنچه را که نیروی دریایی ارتش با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری پیگیری می‌کند، فرا بگیرند.

وی ادامه داد: در مسیر کاری که ما قرار داریم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دل شهدا شاد شود و از سوی دیگر دل مردم ایران از ما خشنود باشد. این هدف میسر نخواهد شد مگر اینکه شما مردم ایران اسلامی ما را دعا کنید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش این ظرفیت را دارد از تمام امکانات دانش‌بنیان کشور استفاده کند تا به کشورهای دیگر در تولید تجهیزات وابسته نباشد، تأکید کرد: در حوزه دیپلماسی دریایی با کشورهای دوست و هم‌‎سو و کشورهایی که شأن مردم ایران را درک می‌کنند رابطه داریم و پیام مردم ایران اسلامی را به آنها می‌رسانیم.

ایرانی ادامه داد: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌ها و دریاها نشان می‌دهد که مردم ایران و نظام اسلامی ایران مقتدر هستند و البته تمام شئونات بین‌المللی را حفظ می‌کند و تجهیزات متعارف را به کار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مردم ایران علی‌رغم توطئه‌ها و تحریم‌ها و تهدیدات، اقتدارش را در بالاترین سطح حفظ کرده و با پیچیده‌ترین تجیهزات که به دست جوانان خودش ساخته می‌شود در هر جایی که آب اجازه می‌دهد حضور پیدا می‌کند و از هیچ‌کس هم اجازه نمی‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در سطح بین‌المللی کاملاً حرفه‌ای و هوشیارانه عمل می‌کند، یادآور شد: همانطور که می‌دانید ناوشکن جماران با دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا الحاق عملیاتی شد و این ناوشکن توانست قایق‌های آمریکایی را در دریای سرخ جمع‌آوری کند و آمریکایی‌ها را به التماس انداختیم و از ما خواهش کردند که قایق‌ها را به آنها بازگردانیم و پس از اخذ تضامین، قایق‌ها را به آب پرتاب کردیم و تا این لحظه هم جرئت حضور مجدد نداشته‌‎اند.

انتهای پیام
captcha