نامگذاری دو کتابخانه در شیراز به نام آرتین و آرشام سرایداران
کد خبر: 4105013
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

نامگذاری دو کتابخانه در شیراز به نام آرتین و آرشام سرایداران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از نامگذاری دو کتابخانه عمومی در شیراز که طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد به نام آرتین و آرشام سرایداران خبر داد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 15 آذرماه در نشست مدیران هم‌خانواده ارشاد ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: در سال جاری 2 کتابخانه در شیراز افتتاح خواهد شد که بناست این مراکز فرهنگی به نام آرتین و آرشام سرایداران (شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ) نامگذاری شود.

وی به هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این هفته که در آبان‌ماه سال جاری برگزار شد، یک هزار و 176 برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی و با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

منوچهری اظهار کرد: طی هفته کتاب و کتابخوانی در استان فارس 144 مسابقه فرهنگی، 21 محفل ادبی و 74 کارگاه آموزشی و همچنین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین کتابخانه در شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های اهالی کتاب این استان در سطح ملی اظهار کرد: برخی از برگزیدگان استانی و ملی در عرصه کتاب از کتابخانه‌های وقفی بودند که نشان از اهمیت فعالیت این کتابخانه‌ها دارد.

وی همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی را برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد و افزود: این جشنواره هم در سطح ملی و هم در سطح استان فارس هر ساله با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

انتهای پیام
captcha