تبیین گفتمان و دستاوردهای انقلاب از رسالت‌های دانشجویان است
کد خبر: 4105403
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان:

تبیین گفتمان و دستاوردهای انقلاب از رسالت‌های دانشجویان است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان با بیان‌اینکه رسالت امروز دانشجویان چيزی جز تبيين گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه ملی و جهانی نیست، گفت: دانشگاه و دانشجو به تعبیر امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری موتور پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است.

عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان

مصیب عباسی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان به مناسبت روز دانشجو با بیان‌اینکه رسالت امروز دانشجویان چيزی جز تبيين گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه ملی و جهانی نیست، گفت: دانشگاه و دانشجو به تعبیر امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری موتور پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان تصریح کرد: اگر دانشگاه و دانشجو در رسالت تمدنی خود را مبنی برخوب درس خواندن و خوب اندیشیدن و همچنین تولید فکر و نظریه را به نفع احسنت انجام دهند همه مردم به راحتی مسیر پیشرفت را تا تحقق تمدن نوین اسلامی طی خواهند کرد.

عباسی تصریح کرد: دانشگاه و دانشجو صدای علمی، صدای فناوری، صدای تبیین صحیح منطقی و علمی گفتمان انقلاب اسلامی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان بیان کرد: صدای عدالت طلبی، استقلال طلبی و آزادی خواهی جامعه ایرانی در 16 آذر سال 32 توسط سه شهيد بزرگوار، شهید بزرگ نیا شهيد قندچی و شهيد شریعت رضوی مسیر جنبش‌ دانشجویی را به سمت استبداد زدایی و استکبار زدایی پیش بردند. که این سه قطره خون نماد جنبش‌ دانشجویی در تاریخ معاصر ایران شد.

عباسی تصریح کرد: از 16 آذر سال 32 تاکنون مردم و دانشجویان در گفتمان جنبش دانشجویی همچنان ضداستبدادی و ضدانقلابی و ضدسلطه‌گری آمریکایی و قدرت‌های اروپایی وجود دارد و روحیه استکبارستیزی از ساحت جامعه دانشجویی رخت برنبسته بلکه نوع نگاه و نوع پرسش‌گری و فهم و تبیین آن باتوجه به دانش روز و فناوری دچار تغییراتی شده و مناظر دیگری را برای تبیین آن به وجود آورده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان گفت: از سویی دیگر دشمن برای تصرف ذهن در جنگ اذهان از انواع ابزارهای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بهره می‌گیرد و با تولید محتوا تلاش دارد که ساحت افکار و رفتار دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد و فاصله‌ای بین انقلاب اسلامی و گفتمان انقلابی و دانشجو ایجاد کند که‌ این‌ تلاش آنها ناکام ماند.

عباسی تصریح کرد: شرایط فعلی این نکته حائز اهمیت است که وقتی دشمن با تمام قوا جنگ ترکيبی را عليه انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد وظیفه ذاتی و ملی دانشجویان کشور این است که در برابر این دشمن مکار و سلطه گر با تمام قوا در صحنه حاضر شوند و برنامه‌ها متعدد و مستمر برای عقب راندن دشمن داشته باشند.

وی به شاخصه‌های مهمی که یک دانشجو در تراز انقلابی باید داشته باشد اشاره کرد وگفت: مؤمن بودن، شجاع و عالم بودن، حفظ روحیه انقلابی، پرشگری و مطالبه‌گری منطقی و هدفمند و روشنگری و جهادتبیین همه اقشار جامعه است.

 

انتهای پیام
captcha