تجمع کودکان یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء
کد خبر: 4106464
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

تجمع کودکان یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء

کودکان یمنی امروز دوشنبه، 21 آذر با برپایی تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جرایم متجاوزان را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، کودکان یمنی امروز دوشنبه با برپایی تجمعی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء سکوت جامعه بین المللی در قبال جرایم دشمن متجاوز و تحریم‌ها علیه کودکی آنها را محکوم کردند.
در بیانیه‌ای که در این تجمع قرائت شد، آمده است: کشتار متجاوزان در حق کودکان در یمن مایه ننگ جهان متمدن است و تا زنده هستید لعن و نفرین، شما را برای همیشه آزار می‌دهد.
کودکان یمنی تأکید کرد: جرایم دشمن متجاوز با چراغ سبز جامعه جهانی ادامه دارد که بهای آن سرقت رؤیای میلیون‌ها کودک در یمن است.
شرکت‌کنندگان در تجمع تحریم کمرشکن ورود دارو به یمن را محکوم کردند و کشورهای متجاوز و جامعه بین المللی را مسئول مرگ روزانه کودکان در بیمارستان‌ها خواندند.
در این بیانیه آمده است: ما با آنهایی که وجدان بیدار دارند برای یادآوری جرایم متجاوزان در حق کودکان یمنی همکاری خواهیم کرد تا حق خود را برای زندگی و رسیدن به رؤیاهایمان بازپس بگیریم.
بر اساس این بیانیه، توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی مربوط به حقوق بشر تنها به نفع جنایتکاران جنگی است و صلح و امنیت آنها را تضمین می‌کند؛ از همین رو به دنیا می‌گوییم دست از سیاست یک بام و دو هوای خود بردارند، زیرا دیگر طشت رسوایی شما از بام افتاده است.
کودکان یمنی در پایان گفتند: ما بر حق خود برای زندگی تأکید می‌کنیم و می‌خواهیم که عاملان ارتکاب جرایم به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی و رسوا شوند و نامشان در فهرست‌های سیاه و تحت تعقیب آورده شود. ما تصمیم داریم به تجمع‌های اعتراضی خود تا رساندن صدایمان به گوش همه جهان ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha