روایت حادثه شاهچراغ(ع) برای نسل آینده تبیین شود
کد خبر: 4108088
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

روایت حادثه شاهچراغ(ع) برای نسل آینده تبیین شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بر ضرورت تبیین ابعاد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم روایت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برای نسل آینده به صورت صحیح باقی بماند.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از فارس، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عصر دیروز، 27 آذرماه در مراسم اختتامیه سوگواره ملی «رواق سرخ» که با موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به برگزاری این رویداد بر ضرورت تبیین ابعاد آن تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم روایت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برای نسل آینده به صورت صحیح باقی بماند.

وی برپایی سوگواره ملی «رواق سرخ» را گامی در این راستا عنوان کرد و افزود: آنچه که در روز 4 آبان‌ماه سال 1401 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) رخ داد و در آن 13 شهید تقدیم شد، باید به صورت صحیح تبیین شود. البته همه از جایگاه والای شهادت مطلع هستیم و شهدای شاهچراغ(ع) هم مانند سایر شهدای انقلاب اسلامی مزد مجاهدت امت حزب‌الله را برای همراهی با امامین انقلاب خواهند گرفت.

سعیدی‌زاده شهادت را مزد زندگی مجاهدانه امت حزب‌الله دانست و گفت: ملت ایران هم مظلوم و هم مقتدر هستند که با مقاومت توانسته‌اند در مقابل دشمنان استقامت کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه در این بنیاد تلاش کردیم در مسیر اعتلای فرهنگ و شهادت گام برداریم، گفت: سوگواره رواق سرخ حاصل همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و مجموعه حوزه هنری و این بنیاد است که امیدواریم مسیری برای حوزه‌های مختلفی باشد تا روایت حادثه شاهچراغ(ع) برای نسل آینده باقی بماند.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه در تمام نقاط ایران اسلامی نام و نشانی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) وجود دارد، گفت: باید پیام‌آور امام رضا(ع) باشیم که البته پیام ا یشان هم زندگی و مبارزه خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه است.

سعیدی‌زاده در پایان یادآور شد: امت مسلمان ایران از سال ۱۳۴۲ که نهضت امام خمینی (ره) در کشور شکل گرفت در سراسر ایران اسلامی به ندای امام علی بن موسی رضا (ع) پاسخ داد و یک زندگی و مبارزه خستگی‌ناپذیر را شروع کرد و مجاهدانه در تلاش است تا به افق اعلای خود که تمدن اسلامی است برسد.

انتهای پیام
captcha