دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4110831
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان از برگزاری ثبت‌نام سطح مقدماتی دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان خبر داد و گفت: این دوره برای تمام فعالان و مربیان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی، مدیران کانون‌های مساجد و دانشجویان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

دوره آموزشی خبرنگار قرآنی در کرمان

نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، از برگزاری ثبت‌نام سطح مقدماتی دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان خبر داد و گفت: این دوره از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتشار به موقع و سریع اخبار صحیح و لزوم آموزش‌های تخصصی در این امر، افزود: تأثیرات خبر بر لایه‌های مختلف زندگی انسان‌ها بر هیچکس پوشیده نیست و البته خلأ حضور خبرنگاران کارکشته و اخلاق‌مدار نیز هر روز بیشتر از روز قبل نمایان می‌‌شود. لذا سازمان قرآنی دانشگاهیان در راستای مأموریت‌های خود برای توسعه و گسترش مفاهیم، دوره تربیت خبرنگار قرآنی و معارفی را در دستور کار دارد.

موسی‌پور تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی، آموزش، ترویج و تبلیغ قرآن و معارف اسلامی از همان بدو تأسیس همواره از اولویت‌های راهبردی جهاددانشگاهی بوده است، لذا دوره این دوره آموزشی در چارچوب اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تدوین شده و طی آن، افراد علاقه‌مند مهارت‌های نظری و عملی در زمینه خبرنگاری از جمله خبرنگار قرآنی را کسب می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان ادامه داد: دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» با هدف تعالی روحیه گروه‌های مختلف هدف، برنامه‌ریزی شده است و برای تمام فعالان و مربیان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی، مدیران کانون‌های مساجد و دانشجویان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی، دانش‌افزایی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت تعلیم، تقویت استعدادهای بالقوه و فراهم کردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان، شناسایی الفبای خبر و آموختن اصول اولیه تولید محتوای رسانه‌ای، آموختن اصول مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی در فضای مجازی، آشنایی با ساختمان متون و کسب‌های خبری و توانایی انجام و تنظیم مصاحبه از اهداف این طرح است.

موسی‌پور علاقمندی به حوزه خبر و رسانه را شرط ورود به این دوره آموزشی دانست و گفت: شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره گواهینامه پایان دوره از معاونت آموزشی جهاددانشگاهی دریافت می‌کنند و در صورت فعالیت مستمر در دوره‌های تکمیلی پیشرفته، امکان جذب این افراد در خبرگزاری ایکنا وجود دارد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از ۱۰ تا ۳۰ دی‌ماه می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۳۲۵۷۳۴۲ داخلی ۱۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha