استقبال از محافل قرآنی در کیفیت تلاوت قاریان تأثیرگذار است
کد خبر: 4113512
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
سیدجواد حسینی:

استقبال از محافل قرآنی در کیفیت تلاوت قاریان تأثیرگذار است

قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به تأثیر استقبال از محافل قرآنی در کیفیت تلاوت قاریان، گفت: نیمی از شکوه این مجالس نتیجه استقبال و تشویق علاقه‌مندان و مستمعین است.

سید جواد حسینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، شب گذشته، ۱۹ دی‌ماه در جمع علاقه‌مندان به قرآن در مسجد جامع شهر منتظران گفت: نیمی از شکوه محافل قرآنی نتیجه استقبال و تشویق علاقه‌مندان و مستمعین قرآن است.

وی اظهار کرد: با استقبال از محافل قرآنی و تشویق استادان و قاریان قرآن در مناطق خود می‌توانید زمینه ارتقا و رشد فعالان قرآنی را فراهم آوردید.

حسینی افزود: شب گذشته نیز در محفل قرآنی در شهر حمیدیه خوزستان، شاهد استقبال کم‌نظیر مردمان قرآنی آن منطقه بودیم که باعث رونق و شکوه بیشتر آن گردهمایی به یادماندنی شد.

وی بیان کرد: استقبال مردم از تلاوت قرآن حتی در کیفیت تلاوت قاریان طراز اول جهان اسلام نیز مؤثر بوده است؛ به طوریکه تلاوت مشهور سوره هود(ع) مرحوم استاد مصطفی اسماعیل در شرایطی رقم خورد که ایشان در ابتدا گویا حس اجرای یک تلاوت تاریخی را نداشته‌اند، لیکن به تدريج با تشویق‌های جانانه حاضران و مستمعین آگاه به مفاهیم قرآن کریم، آن تلاوت به یکی از شاهکارهای تاریخی تلاوت قرآن کریم تبدیل شد.

حسینی در پایان آیاتی از سوره‌های حشر و علق را تلاوت کرد که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت. گفتنی است تلاوت غلامرضا عباسی از قاریان شهرستان دزفول و اجرای تواشیح توسط گروه حبل‌المتین زنجان از دیگر بخش‌های محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع شهر منتظران دزفول بود.

انتهای پیام
captcha