اعتراض‌ها به لغو تعطیلی اعیاد اسلامی در سانفراسیسکو
کد خبر: 4119751
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

اعتراض‌ها به لغو تعطیلی اعیاد اسلامی در سانفراسیسکو

لغو مصوبه افزودن تعطیلات اعیاد اسلامی به تقویم مدارس سانفرانسیسکو با اعتراض مسلمانان این ایالت همراه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، تصمیم مقامات آموزشی در ایالت سانفرانسیسکو ایالات متحده در لغو تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن  تعطیلات عید فطر و عید قربان، خشم جامعه مسلمانان و عرب را برانگیخت که این امر را تسلیم شدن در برابر مخالفان نژادپرست توصیف کردند.

وب‌سایت بریتانیایی میدل ایست آی اعلام کرد که آموزش و پرورش ایالت سانفرانسیسکو در پایان ژانویه 2023  توصیه‌هایی را در مورد افزودن تعطیلات جدید به سال تحصیلی از جمله به رسمیت شناختن برخی از تعطیلات دینی داشته به نحوی که این روزها تعطیلات رسمی قلمداد نشود که مدارس تعطیل شوند.

لارا کسوانی، مدیر اجرایی مرکز منابع عربی در ایالت سانفرانسیسکو در اظهاراتی گفت: آنچه در واقع اتفاق افتاد این بود که مسئولین سانفرانسیسکو به جامعه عرب و مسلمان این ایالت پشت کرده و تصمیم مذکور را راه حلی برای راضی کردن مخالفان نژادپرست دیدند.
کسوانی این تصمیم را سابقه‌ای خطرناک برای سانفرانسیسکو قلمداد کرد و گفت: لغو تعطیلات مسلمانان در این ایالت نگران‌کننده و نشانه‌ای از روند رو به رشد جناح راست افراطی است که به بخش آموزش عمومی نیز حمله می‌کند.

اعتراض‌ها به لغو تعطیلی اعیاد مسلمانان در سانفراسیسکو آمریکا/آماده

آموزش و پرورش سانفرانسیسکو در آگوست 2022 تصمیمی را به تصویب رساند که به موجب آن تعطیلات اعیاد فطر و قربان را به فهرست تعطیلات مدارس این ایالت افزود.

مضمون تصمیم مذکور این بود که اعیاد فطر و قربان در تقویم آموزش و پروش سانفرانسیسکو به نحوی گنجانده می‌شود که این روزها در مدارس این ایالت به مناسبت جشن مسلمانان تعطیل است و به دانش‌آموزان مسلمان فرصتی برای شرکت کامل در مراسم مرتبط با این اعیاد و همچنین فرصت آموزشی برابر اعطا می‌شود.

اما پس از مدت کوتاهی از تصویب این تصمیم، آموزش و پرورش سانفرانسیسکو تهدید شده بود که اگر از این تصمیم که آن را نقض قانون اساسی خوانده شد، انصراف ندهد علیه آن شکایت می‌شود.

بیش از 250 هزار مسلمان در ایالت سانفرانسیسکو ساکن هستند.

در برخی مناطق ایالات متحده برخی اعیاد دینی نظیر اعیاد فطر و قربان و روز عید کیپور یهودیان و روش هشاناه(اول سال عبری) به رسمیت شناخته می‌شود.

میدل ایست آی نوشت: این تصمیم در سانفرانسیسکو علی‌رغم افزایش نظرات مثبت در مورد مسلمانان در آمریکا گرفته شده است؛ زیرا بر اساس نظرسنجی مؤسسه بروکینگز که ابتدای سال 2023 منتشر شد، در سال 2016، 58 درصد از افرادی که در نظرسنجی مؤسسه بروکینگز شرکت کردند، دیدگاه مثبتی نسبت به مسلمانان داشتند، اما تا ماه می 2022، این تعداد به 78 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha