کارگاه آموزشی تصویربرداری از قرآن‌های خطی در یمن + عکس
کد خبر: 4119924
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

کارگاه آموزشی تصویربرداری از قرآن‌های خطی در یمن + عکس

بخش نسخ خطی وزارت فرهنگ یمن با همکاری بنیاد توسعه «کفل» این کشور به برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های تصویربرداری حرفه‌ای از نسخ خطی و صفحات قرآن روی پوست» اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، این کارگاه از شنبه، 15 بهمن در مرکز نسخ خطی یمن در صنعاء آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.

«حمدی الرازحی»، معاون وزارت فرهنگ یمن در بخش نسخ خطی در این باره گفت: این کارگاه در راستای فعالیت‌های بخش تقویت توانمندی‌های کارکنان بخش تصویربرداری مرکز نسخ خطی یمن در زمینه تصویربرداری دیجیتال و حرفه‌ای از نسخ خطی و قرآن‌های نوشته‌شده بر روی پوست به عنوان شاخص‌ترین میراث اسلامی برگزار شده است.

وی بر ضرورت اهتمام به تاریخ و میراث یمنی و حفظ گنجینه قرآن‌های خطی نادر این کشور متعلق به قرن اول تا چهاردهم هجری تأکید و تصریح کرد: قرار است در همین راستا در ماه رمضان نخستین نمایشگاه نسخ خطی قرآنی و قرآن‌های نفیس کتابت‌شده روی پوست برگزار شود و مقدمات برگزاری نمایشگاه در حال انجام است.

خالد الروحانی، دبیرکل مرکز نسخ خطی یمن نیز گفت: این مرکز در صدد است که ماه آینده نمایشگاه قرآنی به منظور نمایش تاریخ یمن برای نسل‌های جدید برگزار کند و این نمایشگاه شامل مصحف دست‌نویس منسوب به علی بن ابیطالب(ع) و 18 هزار نسخ خطی و قرآن‌های نفیس کتابت‌شده روی پوست خواهد بود.

انتهای پیام
captcha