برگزیدگان مسابقات ملی حفظ قرآن عراق معرفی شدند + عکس
کد خبر: 4121230
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

برگزیدگان مسابقات ملی حفظ قرآن عراق معرفی شدند + عکس

نفرات برگزیده هفتمین دوره مسابقات «طرح ملی آموزش حفظ قرآن» عراق در دو بخش آقایان و بانوان معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از عراق، آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات «طرح ملی آموزش حفظ قرآن» عراق، شامگاه جمعه، 21 بهمن‌ماه با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

این مسابقات به همت دارالقرآن آستان حسینی و با همکاری دارالقرآن آستان علوی و در شهر نجف اشرف برگزار شد و نمایندگان 12 استان بغداد، بابل، کرکوک، دیاله، صلاح‌الدین، واسط، المثنی، ذی‌قار، میسان، بصره، نجف و کربلا حضور داشتند.

کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: این مسابقات به مدت سه روز در بارگاه مطهر علوی در نجف اشرف و در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت پرداختند که در رشته نخست این مسابقات که شامل حفظ کامل قرآن بود، «حسين عبد الرضا» از بصره، «مهدی أحمد ناجی» از بصره و «خليل إبراهيم شاكر» از استان «المثنى» عراق در بخش آقایان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و در بخش بانوان نیز «ليلى محمد علی» از بصره، «نورس أيوب ناصر» از بصره و «زهراء قاسم نعيس» از دیوانیه رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

الشمری اضافه کرد: در رشته دوم این مسابقات شرکت‌کنندگان در حفظ 20 جزء قرآن به رقابت پرداختند که در بخش آقایان «رضا تالی ناصر» از واسط، «حسام حميد حسن» از كربلا و «ضياء يوسف جاسم» از بصره حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و رتبه‌های برتر بخش بانوان در این رشته به «مريم طاهر إبراهيم» از بصره، «تقى نجاح زويد» از بغداد و «آمنة محمد رمضان» از بصره رسید.

مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی گفت: در رشته حفظ 10 جزء مسابقات، «سجاد مزهر قاسم» از بصره، «علی باقر وبدان» از استان ذی‌قار و «حسن عمران محمد» از كركوک در بخش آقایان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش بانوان نیز «زينب حسن عبد العباس»، «عذراء سعد محمد» و «بنين قيس عبد الحر» هر سه از بصره حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی گفت: رشته چهارم این مسابقات شامل حفظ سه جزء قرآن بود که در بخش آقایان «محمد رافد كاظم» از بصره، «عبد الرزاق علی فليح» از ميسان و «حسين عليوی فرج» از ذی قار حائز رتبه‌های برتر شدند و در بخش بانوان نیز «زينب هيثم عودة» از بغداد، «آلاء جواد كاظم» از بصره و «زهراء صادق علی» از استان ذی‌قار رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha