مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی دانشگاه گیلان برگزار شد
کد خبر: 4122135
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی دانشگاه گیلان برگزار شد

کارشناس امور قرآنی دانشگاه گیلان از برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه گیلان در رشته‌های آوایی برگزار شد.

مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه گیلان

مرتضی نیک‌بین، کارشناس امور قرآنی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، از برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه گیلان خبر داد و اظهار کرد: مسابقات قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان و همچنین توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سی و هفتمین دوره این رقابت بزرگ معنوی در مراحل مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و برگزیدگان به مسابقات ملی معرفی می‌شوند، افزود: مرحله دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه گیلان در رشته‌های آوایی روز گذشته، 24 بهمن‌ماه در تالار حکمت برگزار شد.

نیک‌بین با بیان اینکه 36 نفر از دانشجویان در رشته‌های آوایی شامل تحقیق، ترتیل، مداحی، دعاخوانی و اذان شرکت کردند، افزود: 15 نفر از دانشجویان دختر و 21 نفر از دانشجویان پسر در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

کارشناس امور قرآنی دانشگاه گیلان با بیان اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه برگزار می‌شود، گفت: مسابقات رشته‌های حفظ و معارفی در هفته اول اسفند برگزار می‌شود؛ دانشجویانی هم که در رشته‌های ادبی و هنری ثبت‌نام کردند، تا آخر بهمن‌ماه فرصت دارند آثارشان را جهت ارزیابی ارسال کنند.

وی با اشاره به اعلام نتایج بخش آوایی، تصریح کرد: در بخش دانشجویان پسر در رشته تحقیق «سهیل سالمی، محمدرضا امجدی و هومن اکبری»، در رشته ترتیل «محمدمهدی میرزازاده، امیرحسین خانی و محمدرضا منتصری» به ترتیب اول تا سوم شدند؛ در بخش مداحی هم محمدصادق کشاورز و شهاب‌الدین جوینده هم به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه رضا جامکی، ابراهیم نیک‌بین، زینب تقوی‌پور و زهرا پوشش دوست داوران این دوره از مسابقات بودند، بیان کرد: در بخش دانشجویان دختر در رشته ترتیل«فاطمه موسی‌زاده، فاطمه منصور قناعی و سیده حمیده ملکوتی» به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند و در بخش تحقیق هم مژگان تقی‌دوست حائز رتبه برتر شد.

انتهای پیام
captcha