برگزاری ۴۰۰ جلسه قرآن خانگی در لاهیجان
کد خبر: 4122343
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

برگزاری ۴۰۰ جلسه قرآن خانگی در لاهیجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه 9 خانه‌ قرآنی در سطح شهرستان لاهیجان فعالیت دارند که پنج خانه قرآن شهری و چهار خانه قرآن روستایی هستند، گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ جلسه قرآن خانگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ملائکی رئیس تبلیغات اسلامی لاهیجان

حجت‌الاسلام حسن ملائکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص فعالیت‌های قرآنی شهرستان اظهار کرد: هم اکنون دو مؤسسه قرآنی به نام‌های منتظران مهدی(عج) و مؤسسه طلوع صاحب الزمان(عج) زیر مجموعه تبلیغات اسلامی در شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اينکه علاوه‌ بر مؤسسات، خانه‌های قرآنی نیز سهم مهمی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دارند، افزود: 9 خانه‌ قرآنی در سطح شهرستان لاهیجان فعالیت دارند که پنج خانه قرآن شهری و چهار خانه قرآن روستایی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌هایی که در خانه قرآن انجام می‌شود شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید و... برای مخاطبین از سنین مختلف است، گفت: خانه‌های قرآن شهرستان در مناسبت‌های مذهبی مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، اعیاد و ولادت‌ها ویژه برنامه‌های مناسبتی برگزار می‌کنند.

ملائکی در خصوص برگزاری جلسات خانگی قرآن در سطح منازل شهروندان و به صورت خودجوش توسط شهروندان، تصریح کرد: طبق آماری که ارائه شده سالانه بیش از ۴۰۰ جلسه قرآن خانگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در هفته بیش از ۱۰ مسجد و حسینیه در سطح شهرستان جلسات قرآنی برگزار می‌کنند، گفت: جلسه هفتگی بقعه امیر صادق(ع) با مدیریت محمود لطفی‌نیا در شب‌های یکشنبه هر هفته، جلسه قرآنی مسجد شیخ‌علی کلایه با مدیریت فرهاد فلاح‌پور، جلسه قرآنی مسجد بیگم‌آباد با مدیریت مستشاری، جلسه قرآنی مسجد جامع به مدیریت لطفی‌نیا در شب‌های سه‌شنبه از جمله مهمترین جلسات قرآنی هستند که به‌صورت هفتگی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان برگزار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha