مبعث محور وحدت مسلمانان بر پایه دینداری است
کد خبر: 4122722
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

مبعث محور وحدت مسلمانان بر پایه دینداری است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مبعث رسول اکرم(ص) محور وحدت مسلمان در دینداری است، گفت: باید به ابعاد مختلف روز مبعث توجه شود چراکه محور تبلیغات دینی، نبی مکرم اسلام است.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شهادت حضرت ابوطالب، اظهار کرد: حضرت ابوطالب شخصیتی بود که تمام داشته‌های خود را برای پیشبرد اهداف نبی مکرم اسلام، به‌کار گرفت.

وی به ۲۷ رجب عید مبعث و سالروز آغاز رسالت حضرت محمد مصطفی(ص) اشاره کرد و گفت: در خانواده کسی که محوریت خانواده را بر عهده دارد، سرپرست است و گاه این سرپرست، پدر یا مادر است؛ در جامعه اسلامی نیز بزرگ مومنان، محور دینداری است و این محور در اسلام، نبی مکرم اسلام است.

شاهرخی با بیان اینکه در بیانی از امام رضا(ع) آمده است که به نبی مکرم اسلام از این جهت ابوالقاسم گفته می‌شود، پسری به نام قاسم داشت لذا به آن حضرت ابوالقاسم گفته می‌شود، گفت: در معنای دیگری مولای متقیان قاسم یا تقسیم کننده بهشت است و چون نبی مکرم اسلام سرپرست آن حضرت بوده لذا به وی ابوالقاسم گفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مبعث رسول اکرم(ص) محور وحدت مسلمان در دینداری است، تصریح کرد: لذا باید به ابعاد مختلف روز مبعث توجه شود چراکه محور تبلیغات دینی، نبی مکرم اسلام است و مبعث آغاز رسالت نبوت آن حضرت است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه بزرگان و اجداد ما با آداب اسلامی زندگی کرده، در عزای او غمگین و در شادی آن حضرت شاد بودند، گفت: بزرگان و نیاکان ما نام فرزندان خود را با نام آن حضرت زینت داده‌اند و در راه پرچم ایران اسلامی، جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه مردم به‌عنوان سرمایه نظام اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه آفریدند، گفت: مردم می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران خدمات ارزشمندی با وجود تحریم‌ها، دفاع مقدس و توطئه‌ها، به مردم ارائه داده است.

شاهرخی با بیان اینکه شاهد تورم و مشکلات هستیم اما نباید خدمات انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال برد، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به چین شاهد تفاهم‌نامه‌ها بودیم که لازم است تمام مسئولان دولتی، نسبت به تحقق تفاهم‌نامه‌های سفر رئیس‌جمهور به کشور چین، اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه پادگان ۰۷ اقدام اساسی انجام دهند و این ظرفیت برای مردم باقی بماند، گفت: ملت ما در طول تاریخ از فضیلت حجاب و عفاف بهره‌مند بودند و قوانین این امر شرعی، در جامعه رعایت شود البته دعوت به حجاب و عفاف نباید به تنازع تبدیل شود و باید بر مبنای برخورد نیکو باشد.

 

انتهای پیام
captcha