روش‌های جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی بازنگری شود
کد خبر: 4123695
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

روش‌های جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی بازنگری شود

مدرس جلسه آموزش فنون تلاوت قرآن در اهواز با تأکید بر بازنگری دقیق روش‌های جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های قرآنی، گفت: برای نسل امروز در زمینه انس با قرآن و جلسات خانگی احساس نیاز ایجاد شود.

حمزه عوده‌زادهحمزه عوده‌زاده، قاری و مدرس جلسه آموزش فنون تلاوت قرآن در اهواز، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه هنوز عده‌ای از مردم با روخوانی ساده قرآن آشنایی ندارند، گفت: جلسات خانگی قرآن کریم از سنت‌های حسنه‌ای است که می‌تواند این نقص را جبران کند. جلسه آموزش فنون تلاوت قرآن که در کوی انقلاب اهواز به صورت هفتگی برگزار می‌شود، قدمی در همین راستا و نهادینه‌سازی فرهنگ جلسات خانگی است. 

وی با تأکید بر اینکه باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات جدی از سوی مسئولان امر انجام شود، افزود: بازنگری دقیق در زمینه روش‌های جذب نوجوانان و جوانان به مسیر قرآن باید صورت گیرد؛ به طوری که برای نسل امروز در زمینه انس با قرآن و جلسات خانگی احساس نیاز ایجاد شود و به دنبال آن با انجام کارهای رسانه‌ای و تبلیغی، تغییر رفتار در مخاطبان دیده شود.

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه انس و ارتباط با قرآن باید از خانواده‌ها شروع شود، اظهار کرد: نباید در زمینه خدمت و آموزش قرآن سهل‌انگاری کنیم. جلسه‌های خانگی قرآن باید احیا شوند و این وظیفه ما خادمان قرآنی است که گام‌های اول را در این زمینه برداریم.

مدرس جلسه آموزش فنون تلاوت قرآن در اهواز گفت: جلسه تعلیم فنون تلاوت قرآن در تمام سطوح تشکیل شده است و صفا و صمیمیت بسیاری بین حاضرین جلسه وجود دارد. این جلسه به میزبانی عبدالامیر دغاغله سه سال است که در منطقه کوی انقلاب(کمپلو) اهواز، شب‌های یکشنبه (ساعت ۲۰) به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

عوده‌زاده گفت: همزمان با روز جهانی قرآن اختتامیه این جلسه قرآن در سال ۱۴۰۱ با حضور جمعی از قاریان استان و کشور در مسجد اهل البیت(ع) در کیانشهر برگزار شد. خداوند توفیق دهد تا در سال ۱۴۰۲ این جلسه خانگی را ادامه دهم. هدف از این جلسه، علاوه بر تعلیم و آموزش تلاوت، تربیت قاریانی است که در آینده بتوانند با راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن، باعث خیر و برکت در جامعه امروزی باشند.

این قاری قرآن با اشاره به برکات انس و تدبر در قرآن گفت: قرآن راهنمای آدمی از ضلالت‌ها، پناهگاه او در فتنه‌ها، جداكننده حق از باطل، زمینه‌ساز دوری از گناه، موفقیت در زندگی، تطهیر روح و روان، خودسازی، از انس و تدبر در قرآن حاصل می‌شود. ‌

انتهای پیام
captcha