بیست میلیون تومان تسهیلات خرید صنایع دستی برای هر ایرانی
کد خبر: 4124031
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
ضرغامی خبر داد

بیست میلیون تومان تسهیلات خرید صنایع دستی برای هر ایرانی

وزیر میراث ‌فرهنگی گفت: به هر ایرانی در ازای ارائه کارت ملی و یک برگ چک ٢٠ میلیون تومانی تسهیلات خرید صنایع دستی اعطا می‌شود.

به گزارش ایکنا عزت‌الله ضرغامی هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر گفت: هیچ جامعه‌ای به گستردگی، پاکی و هنرمندی خانواده صنایع دستی نیست و هیچ مجموعه‌ای به اندازه جامعه صنایع‌دستی به فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی مانند خانواده هنرهای سنتی و صنایع‌دستی نیست.

وی افزود: صنایع دستی برگرفته از زندگی مردم است اگر چه آثار زیبا و فاخر است اما باید مجدد به سبد خرید خانواده‌ها بازگردد و در زندگی مردم کاربردی شود.

ضزغامی در پایان گفت: رییس جمهوری به همه استانداران ابلاغ کردند هر استان و شهری باید یک بازارچه صنایع دستی در ورودی شهر دایر کند. همچنین با همکاری صندوق کارآفرینی به هر ایرانی در ازای ارائه کارت ملی و یک برگ چک ٢٠ میلیون تومانی تسهیلات خرید صنایع دستی اعطا می‌شود.

برگزیدگان 

در ادامه برگزیدگان بخش اصلی و رقابتی هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر تجلیل شدند.

در بخش اصلی و رقابتی جشنواره، ۷ برنده «سرو سیمین» و ۵ برنده «لوح افتخار» داشت. به همه برگزیدگان لوح سپاس جشنواره نیز اهدا شد.

هیأت داوران هفتمین جشنواره سرو سیمین، متشکل از چهار داور ایرانی و سه داور خارجی، آثار را داوری و پنج ارزیاب خارجی نیز آثار را ارزیابی کردند و برگزیدگاندر بخش «سرو سیمین » و «لوح افتخار» به شرح زیر اعلام شد:

محسن کاوه در رشته «معرق چوب»، محسن آقامیری در رشته «تذهیب»، مسعود شکیبایی در رشته «سرامیک» و بابک ساعی در رشته «قلمزنی» از استان تهران، بی‌سیما جعفر در رشته «بافت‌های نقره‌ای» از کشور عمان، امتیاز ابو آواد در رشته «سوزن‌دوزی» از کشور فلسطین و عبدالجبار خطری در رشته «قلمکاری دو رویه» از کشور هندوستان.

لوح افتخار جشنواره نیز تقدیم شد به:

امین همتی در رشته «جَوَک‌کاری» از استان فارس، ندا دلنواز در رشته «گلیم وِرنی» از استان اردبیل، محمود تمتاجی با همکاری ابوالفضل کاظمی در رشته «زری‌بافی» از استان اصفهان، آیت گودرزی در رشته «زره‌بافی» از استان لرستان و علیرضا رستمی اسانلو در رشته «سرامیک» از استان مازندران.

انتهای پیام
captcha