مسئولان چهارمحال‌وبختیاری در بارش سنگین برف عملکرد خوبی داشتند
کد خبر: 4124145
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

مسئولان چهارمحال‌وبختیاری در بارش سنگین برف عملکرد خوبی داشتند

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به ویژگی‌های امام سجاد(ع) گفت: مسئولان استانی در بارش سنگین برف کم‌سابقه عملکرد خوبی داشتند سعی کردند تا مشکلات به حداقل برسد، وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و امدادرسانی در حد توان انجام شد، امیدواریم این خدمات ادامه پیدا کند.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، پنجم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در قیامت گروهی بهشتی و گروهی جهنمی می‌شوند، اظهار کرد: خط فکری و رهبر بسیار حائز اهمیت است و به فرموده امام حسین(ع) در قیامت عده‌ای که از خط فکری صحیح پیروی کردند، عاقبت بخیر می‌شوند و به بهشت می‌روند، اما کسانی که شالوده زندگی خود را بر اساس افکار پوچ بنیان نهادند وارد جهنم خواهند شد.

فاطمی افزود: رهبران خوب و بد انسان‌ها را راهنمایی می‌کنند، شیطان وسوسه می‌کند اما نمی‌تواند در عوامل موجود دنیا دخالت کند و تغییر دهد، در روز قیامت افرادی که به‌علت وسوسه شیطان مسیر غلط را انتخاب کردند، شیطان به آن‌ها می‌گوید که من فقط وسوسه کردم و شما خود عامل به انجام کار بودید.

وی با تأکيد بر اینکه انتخاب رهبر و عملکرد بر سرنوشت افراد تأثيرگذار است، بیان کرد: خودمان در سرنوشت خودمان دخیل هستیم و این دنیا موقت است لذا از فرصتی که در اختیارمان گذاشته شده باید به‌خوبی استفاده کنیم و بدانیم از چه کسی به‌عنوان رهبر پیروی می‌کنیم، افراد خداشناس و خداترس از ولایت فقیه پیروی می‌کنند و خطرات را به جان می‌خرند. عقیده بسیار حائز اهمیت است و باید اعتقادات صحیحی را انتخاب کنیم.

فاطمی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با همه موفقیت‌ها، عظمت و افتخار مایه امتحان جامعه بشری به‌ویژه مسلمانان است، امکان دارد در این نظام بالاترین افتخارات را داشته باشیم اما فردی نیز دچار خطایی شود که این مسئله نباید خدشه‌ای به دین و اعتقادات افراد وارد کند، باید در جهان بعدی پاسخگوی اعتقادات خود باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با تأکيد بر اینکه خط فکری در زندگی افراد مهم است، گفت: این خط فکری در تعیین رهبر نیز مؤثر است، اینکه رهبری را انتخاب کنیم که ما را به سمت عافیت در دنیا و آخرت سوق دهد و یا رهبری را انتخاب کنیم که ما را به سمت ظلم، شرارت و گناه سوق دهد، موضع‌گیری افراد در حوادث مشخص باشد و این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام سجاد(ع) ادامه داد: حضرت بسیار کریم و مهربان بودند، نیازمندان و فقرا به ایشان مراجعه می‌کردند و هیچ فردی را دست خالی رد نمی‌کردند و حاجت همه مستمندان را اجابت می‌کردند.

فاطمی بیان کرد: امام رضا(ع) در نامه‌های متعدد خطاب به امام جواد(ع) پسرش نوشتند که نباید خدمتگزاران شرایطی را فراهم کنند که با فقرا و نیازمندان مواجه نشوی، باید مراقب باشی و از جایی تردد کنی که مردم به شما دسترسی داشته باشند و نیازهایشان را برطرف کنی، مسئولان نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئولان دلسوز و مردمی بسیار بوده‌اند، توضیح داد: کسانی که خدمت و تلاش می‌کنند، دعای مردم نیز بدرقه راهشان است، البته افرادی نیز وجود دارند که فرصت‌سوزی می‌کنند، باور قلبی این است که مسئولان تلاش می‌کنند و گاهی این اقدامات ناپیدا است، رئیس‌جمهور ذخیره مهمی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و نباید کار وی ناتمام بماند، قطعاً برنامه‌های خوبی دارند كه باید این ذخیره‌ها را نگه داریم.

وی در پایان تأکيد کرد: مسئولان استانی در بارش سنگین برف کم‌سابقه عملکرد خوبی داشتند سعی کردند تا مشکلات به حداقل برسد، وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و امدادرسانی در حد توان انجام شد، امیدواریم این خدمات ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha