بهره‌مندی 5 شهرستان سیستان و بلوچستان از کارگاه شهر نماز
کد خبر: 4125115
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

بهره‌مندی 5 شهرستان سیستان و بلوچستان از کارگاه شهر نماز

کارگاه آموزشی شهر نماز و حفظ قرآن با بازی، به منظور آموزش نماز به کودکان از سوی مؤسسه خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کارگاه رایگان شهر نمازحجت‌الاسلام والمسلمین حسن صیادی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا(ع) کوثر زابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: کارگاه رایگان شهر نماز و حفظ قرآن با بازید از سوی مؤسسه و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 6 اسفند تا 15 اسفندماه درحال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری 10 روزه این دوره در مناطق سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند، اضافه کرد: این کارگاه‌ با تدریس مهدی فاضلی، نویسنده، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روان‌شناسی دارنده رتبه اول جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان، با هدف احیای نماز دو رکعتی ویژه کودکان اول ابتدایی و آموزش تکنیک‌های جذب به نماز، آسان‌سازی و دعوت خوش کودکان به نماز در حال برگزاری است.

صیادی با تأکید بر اینکه دوره فوق ویژه معلمان و مربیان مدارس و مؤسسات قرآنی و اولیای علاقه‌مند است، اظهار کرد: در کنار آن نیز، کارگاه حفظ قرآن با بازی انجام و در کنار آن نیز شهر قرآن اجرا می‌شود که در این کارگاه مربیان و مادران، قرآن را با روش‌های شعر و قصه و بازی فرامی‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون بیش از شش دوره از این جشنواره برگزار شد، تصریح کرد: پیش‌بینی حضور هزار مربی و معلم در این دوره طی این 10 روز را کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود، سنت آموزش نماز دو رکعتی برای کودکان اول ابتدایی در این پنج شهر احیا شود به طوری که کودکان در مدت دو ماه، نماز دو رکعتی را فراگیرند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا(ع) کوثر زابل اضافه کرد: سه دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کودک به صورت رایگان از فردا، 10 اسفندماه در شهرهای زهک و زابل و نیمروز ویژه معلمان مقطع ابتدایی و طلبه‌های حوزه علمیه و مربیان مؤسسات قرآنی با تدریس مهدی فاضلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی انجام شده، چهارشنبه و پنجشنبه صبح در شهرستان نیمروز، پنجشنبه بعد‌از ظهر و جمعه صبح و بعدازظهر در زهک، شنبه صبح و بعدازظهر یک‌شنبه و دوشنبه در زابل برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، مربیان علاقه‌مند و والدین برای بهره‌مندی از این دوره می‌توانند با شماره ۰۹۰۴۵۳۸۴۱۸۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha