برگزاری اولین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در سمنان
کد خبر: 4125215
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

برگزاری اولین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در سمنان

کنگره استانی بانوان تأثیرگذار برای اولین بار در سمنان با هدف تبیین جایگاه زن در اسلام و انقلاب برگزار شد.

ارسالی// برگزاری اولین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 9 اسفند در اولین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در سالن شهید مطهری سمنان با اشاره به تأثیر دختران، بانوان و زنان استان و کشور، در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی اظهار کرد: به منظور توجه به جایگاه زن، باید نگاه اسلام به زنان در جامعه جاری و ساری شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اولین کنگره زنان تأثیرگذار استان به عنوان اولین استان در کشور به ریاست استاندار سمنان برگزار که بعد از آن نیز رویدادهای دیگری شکل خواهد گرفت و از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشرفت استان استفاده خواهد شد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تدوین سند تحول دولت مردمی، بحث بانوان و خانواده را مورد توجه و تأکید جدی قرار داده و در حوزه‌های مختلف نیاز به تلاش و اقدام‌جهادی برای رفع کمبودها و کاستی‌ها وجود دارد متذکر شد: ۱۰ هدف و راهبرد اصلی برای اولین کنگره استان زنان تأثیرگذار در سمنان تدوین و تعیین شده که در این راستا این مراسم شروع یک رویداد بوده و در آینده طی برگزاری جلسات متعدد به این ۱۰ هدف رسیدگی خواهد شد.

ریواده با اشاره به اینکه هیچ اقدام اجتماعی در سطح کشور و جهان بدون مشارکت و حضور زنان تأثیر نداشته یادآور شد: استان سمنان در حوزه آگاهی و دانش بانوان در زمره استان‌های بارز کشور است و در این بخش افتخارات بسیاری به برکت خون شهدا برای استان به دست آمده است.

سعیده همتی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان نیز با اشاره به نقش بی‌نظیر بانوان، گفت: همه بانوان در نگاه تمدن‌سازی مهم‌ترین نقش را داشته و پیشران این حرکت خواهند بود.

وی درباره توانمندی‌های بانوان ایرانی در تمام عرصه‌های علمی، فناوری، تحصیلی و دانشگاهی و شغلی اظهار کرد: زن ایرانی در کنار حفظ بنیان نهاد خانواده و نقش مادری، توانسته در جامعه نیز تأثیر گذار باشد.

همتی با اشاره به امنیت امروز و اقتدار ایران اسلامی گفت: آرامش امروز خود را مدیون از خودگذشتگی و ایثار شهدای گرانقدر هستیم.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha