برگزاری مستمر محافل قرآنی جامعه را از غفلت دور می‌کند
کد خبر: 4125642
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

برگزاری مستمر محافل قرآنی جامعه را از غفلت دور می‌کند

قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی شعبانیه رنگ و بوی قرآنی به گیلان بخشید، گفت: برگزاری مستمر محافل قرآنی جامعه را از غفلت دور می‌کند و مفاهیم قرآنی را در جامعه ترویج می‌دهد و همچنین باعث انگیزه و قوت قلب جامعه و فعالان قرآنی می‌شود.

سعید پرویزی قاری ممتاز و بین‌المللی

به گزارش ایکنا از گیلان، سعید پرویزی، قاری ممتاز و بین‌المللی در حاشیه محفل قرآنی شعبانیه که شامگاه 11 اسفندماه در مسجد گلشن بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه در محافل 10گانه قرآن کریم که توسط وزارت ارشاد در استان گیلان برنامه‌ریزی و اجرا شد، توفیق حضور و تلاوت یافتم، محافل مؤثری بودند که با استقبال مردم گیلان به‌ویژه نسل نوجوان و جوان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی شعبانیه رنگ و بوی قرآنی به گیلان بخشید و ان‌شاالله تداوم داشته باشد، افزود: برگزاری مستمر محافل قرآنی جامعه را از غفلت دور می‌کند و مفاهیم قرآنی را در جامعه ترویج می‌دهد و همچنین باعث انگیزه و قوت قلب جامعه و فعالان قرآنی می‌شود.

این قاری بین‌المللی با بیان اینکه قرا به‌ویژه قاریان استانی برای پیشرفت نیاز به تلاوت در چنین محافلی دارند، گفت: برگزاری محافل، فعالیت‌های قرآنی مساجد را نیز پر رونق‌تر می‌کند که برکات و آثار فراوان آن به جامعه برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام امید زمانی، امام جمعه خشکبیجار و حافظ کل قرآن هم در ادامه با اشاره به آیه«إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»، گفت: به تعبیر قرآن این آیات نورانی، باعث هدایت جامعه می‌شود. برگزاری محافل نورانی قرآن خصوصا اگر با حضور قاریان خوش‌خوان برگزار شود، باعث جذب و هدایت دل‌ها به سمت قرآن کریم می‌شود و باور اشتباه که تلاوت قرآن صرفا برای مجالس حزن و اندوه و ترحیم است، اصلاح خواهد شد.حجت‌الاسلام امید زمانی امام جمعه خشکبیجار و حافظ کل قرآن

زمانی با بیان اینکه اگر جوانان و مردم ما به واسطه این اصوات و نغمات زیبای قرآن که توسط قاریان برتر تلاوت می‌شود، با قرآن کریم مأنوس شوند دل‌ها و عقل‌های آنان به نور الهی منور می‌شود، گفت: عقلی که به نور قرآن روشن شده باشد، مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد. قرآن علاوه‌بر اینکه به منزل و خانواده انسان برکت می‌دهد به جامعه هم نورانیت و برکت می‌بخشد.

گفتنی است؛ محفل انس با قرآن بندر انزلی در راستای برگزاری محافل ۱۰گانه قرآن کریم با تلاوت سعید پرویزی، یوسف ایزدی و طه مرصادی، قاریان ممتاز و بین‌المللی در مسجدگلشن بندر انزلی برگزار شد و در این محفل قرآنی از سیداسماعیل اتقیاء، پیشکسوت قرآنی و مبارز انقلابی گیلان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha