برپایی محافل قرآنی در جامعه اثرگذاری فرهنگی دارد
کد خبر: 4126324
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

برپایی محافل قرآنی در جامعه اثرگذاری فرهنگی دارد

قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی در جامعه اثرگذاری ماندگار فرهنگی دارد البته در صورتی‌که مستمر و ادامه‌دار باشد، گفت: برگزاری محافل مردم و فضای شهر را به سوی قرآنی شدن و ترویج آموزه‌های الهی سوق می‌دهد.

مهدی عادلی قاری بین المللی قرآن کریم

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی عادلی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در جریان محفل انس با قرآن که شامگاه، 14 اسفندماه در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، گفت: باتوجه به حضور در محافل قرآنی شهرهای مختلف کشور، اثر برپایی این محافل را در قرآنی شدن مردم و گسترش آموزه‌های قرآنی در فضای شهر شاهد بودم.

وی با بیان اینکه برپایی محافل قرآنی در جامعه اثرگذاری ماندگار فرهنگی به‌دنبال البته در صورتی‌که مستمر باشد، افزود: ابتکار اداره‌کل ارشاد گیلان با برگزاری 10 شب محفل قرآن با حضور 10 قاری بین‌المللی و قاریان ممتاز استانی و ملی ستودنی است.  

عادلی گفت:  در صورت برگزاری مستمر محافل قرآنی در طول سال، اثرگذاری و نتایج آن‌را طی سال‌های آینده شاهد خواهیم بود. بعد از دوران کرونا برگزاری محافل قرآنی رونق بیشتری گرفته است و شهرهای بسیاری میزبان محافل کوچک و بزرگ هستند.

این قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: برخی استان‌ها نظیر گیلان در حوزه برگزاری محافل قرآنی به‌خوبی کار می‌کنند، جا دارد سایر استان‌ها هم با حمایت‌های بودجه‌ای در این حوزه فعالانه‌تر اقدام کنند.

حجت‌الاسلام نقوی، امام جمعه لنگرود هم در حاشیه این محفل قرآنی با قرائت آیه 82 سوره اسراء «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌كنيم»، اظهار کرد: قرآن شفای دردهای جامعه است، امشب شهر قرآنی لنگرود میزبان محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی بود که با استقبال مردم و جوانان مشتاق برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای نورانیت بخشی به جامعه نیاز داریم تا محافل قرآنی را هر چه بیشتر در سطح شهرها و روستاها ترویج دهیم، افزود: اگر به‌دنبال گسترش اخلاق و بصیرت، سعادت نسل آینده هستیم، همه این موارد در گرو ترویج محافل و برنامه‌ها و جلسات قرآنی است.

امام جمعه لنگرود گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «در فتنه‌ها به قرآن پناه ببرید و از نور قرآن برای روش شدن راه و مسیر بهره بجویید» لذا امیدواریم که همه ما توفیق داشته‌ باشیم تا در گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نقش مؤثری داشته باشیم. 

حجت الاسلام نقوی امام جمعه لنگرود

انتهای پیام
captcha