تشریح برنامه‌های ماه رمضان در لرستان/ کانون فرهنگی «دختران حاج قاسم» راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4126826
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

تشریح برنامه‌های ماه رمضان در لرستان/ کانون فرهنگی «دختران حاج قاسم» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تشریح برنامه‌های ماه رمضان در لرستان بر لزوم مردمی‌سازی این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: کانون دختران حاج قاسم ویژه دختران دهه هشتادی، رمضان امسال در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، ۱۶ اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه رمضان در این استان، اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات در طول سال به شکل مستمر برگزار می شود اما کارویژه سازمان تبلیغات، برنامه‌های ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ماه رمضان از سوم ماه فروردین با عنوان عملیات ماه رمضان و با نام شهر خوبی‌ها نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: برای ماه رمضان بحث‌های کارشناسی با تیم‌های اندیشه‌ورز انجام شد و تلاش بر آن است چیزی که در ماه رمضان اتفاق می‌افتد با محوریت عمل صالح باشد و هدف رسیدن به امت صالح است.

قدرتی با بیان اینکه سه راهبرد بسط ایمان، حمایت از کنش‌های ایمانی در جامعه، رسانه‌ای کردن و نشر خوبی‌ها است که در راهبرد نشر خوبی‌ها، رسانه‌ها نقش اساسی دارند، اظهار کرد: نکته اساسی در راهبرد نشر خوبی‌ها این است که مردم شهرهای ما مردمی با صفا و همدل هستند و برای اینکه حال مردم را خوب کنند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تقویت ایمان، تقویت عمل صالح، نشر خوبی‌ها، همگانی شدن فعالیت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ارائه فرهنگ و تمدن لرستان در عید نوروز را از اهداف برنامه‌های ویژه ماه رمضان برشمرد.

وی اجرای آموزش‌های عمومی خصوصی، معرفی عمل صالح در محورهای مختلف، حمایت از کنش‌های صالح، برجسته سازی اعمال صالح را از اقدامات فرهنگی ماه رمضان دانست و گفت: برجسته‌ترین کارهای فرهنگی در ماه رمضان امسال، جهاد تبیین، تبلیغ مباحث قرآنی و فرزندآوری است.

قدرتی به اقدامات عملیات رمضان سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: در بخش تشکل‌های دینی، هیئت و مسجد برنامه‌هایی مانند جزءخوانی خانگی، افطاری‌های خانگی، مواسات‌های کوچه‌ای، پخش فیلم‌های جشنواره فیلم عمار، پویش سرکشی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مساجد برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با یادآوری اینکه کارهای فرهنگی تا مردمی‌سازی نشود فایده‌ای ندارد و کار مردمی باید توسط مردم تولید، توزیع و مصرف شود، اظهار کرد: اکثر برنامه‌های فرهنگی مردمی نیستند و در عملیات ویژه رمضان سازمان تبلیغات اسلامی استان تمرکز بر مردمی‌سازی فعالیت‌ها است.

وی به برنامه‌های عملیات ویژه رمضان سازمان تبلیغات اسلامی استان در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: جلسات اعتقادی، جلسات قرآن بانوان، مطرح شدن خانواده‌های بالای سه فرزند به عنوان خانواده موفق، ویژه برنامه بانوان بی‌سرپرست، جشن تکلیف دختران محلات، و تجلیل از یک شهید در جلسات بانوان به صورت روزانه در ماه رمضان اهم برنامه‌های بخش بانوان در رمضان امسال است.

قدرتی با بیان اینکه در بحث شبکه تبلبع و امامت تمرکز فعالیت‌های ماه رمضان جذب مبلغین از حوزه علمیه قم است به وجود ۴۰۰ نقطه تبلیغ در استان اشاره کرد و گفت: در برنامه دختران حاج قاسم کانون فرهنگی دختران حاج قاسم که شامل دختران دهه هشتاد است تاسیس و افطاری‌های مدرسه‌ای به کمک آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha