نخستین قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن در تادوان خفر تشکیل شد
کد خبر: 4127496
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

نخستین قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن در تادوان خفر تشکیل شد

نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر روستای تادوان شهرستان خفر از تشکیل قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن کریم با حضور جمعی از فعالان عرصه قرآنی و فرهنگی در این روستا خبر داد.

افتتاح قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن، تادوان خفرسهیلا اکبرزاده، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر روستای تادوان شهرستان خفر استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تشکیل قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن کریم با حضور جمعی از فعالان عرصه قرآنی و فرهنگی از جمله مربیان، اساتید قرآنی و نماینده جامعه فرهنگی- قرآنی عصر در استان فارس و معاون فرماندار شهرستان خفر  خبر داد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر احیای جلسات خانگی قرآن کریم، لازم است یک فرهنگ عمومی در برنامه زندگی متناسب با این امر جامع یعنی گسترش جلسات خانوادگی و خانگی  صورت گرفته و فراگیر شود تا شاهد ثمرات محسوس و شیرین آن شویم.

اکبرزاده تصریح کرد: راه حل مسائل موجود در خانواده ها، چیزی جز انس با قرآن نیست، دورهمی ساده قرآنی، آن هم به صورت خانوادگی ریشه تاریخی و قرآنی دارد و در دسترس‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار عملی انس با قرآن، همین جلسات خانوادگی و خانگی قرآن کریم است.

محمد صالح روزبه، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس نیز گفت: حل مسائل جامعه و خانواده در قالب جلسات خانوادگی و خانگی، سابقه تاریخی دارد و در این زمانه شاهد بوده‌ایم که همین گروه‌های کوچک مردمی وقتی با هم در یک جهت، به‌صورت جمعی و برنامه‌ریزی شده کاری را  آغار می‌کنند، مسائل بزرگی را حل می‌کنند مثل نهضت سواد آموزی در اوایل انقلاب اسلامی.

وی تصریح کرد: مردم این روستا با توجه به سابقه فرهنگی و قرآنی خود مسئله را درک کرده‌اند، لذا امروز با در اختیار قرار دادن یکی از منازل خود به عنوان مرکز گسترش جلسات خانگی قرآن، اتفاق مبارکی را نیز در پرونده جهادی خود ثبت کردند؛ قرار است که به حول و قوه الهی،  این قرارگاه محل آموزش و ساماندهی جلسات خانکی در این روستا شود.

یادآور می‌شود، در پایان با رونمایی از پرچم متبرک و کتاب نفیس جلسات خانگی قرآن کریم از همه مردم دعوت شد تا با تشکیل جلسه ساده خانوادگی قرآن در منازل خود و ثبت آن در سامانه جلسات خانگی قرآن کریم https://jkqk.ir/  به شبکه مردمی فعالان قرآنی بپیوندند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha