تشکیل بنیاد مهدویت در ۴ شهرستان همدان
کد خبر: 4128084
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۹

تشکیل بنیاد مهدویت در ۴ شهرستان همدان

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدویت همدان از تشکیل بنیاد مهدویت در ۴ شهرستان استان همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی بردبار معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدویت استان همدانحجت‌الاسلام هادی بردبار، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدویت استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از تشکیل بنیاد مهدویت در چهار شهرستان استان همدان خبر داد و اظهار کرد: مقدمات تشکیل این بنیاد در سایر شهرستان‌ها نیز برای سال جدید فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مهدویت در همدان از سال 1385 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این بنیاد در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ویژه مهدویت فعالیت‌های خود را پی می‌گیرد.

بردبار تصریح کرد: در زمینه آموزشی با ادارات مختلف به ویژه آموزش و پرورش همکاری‌هایی داریم که در قالب برگزاری دوره‌های مهدویت و یا نشست‌های مهدوی و همچنین دوره‌های ضمن خدمت برای معلمین برگزار می‌شود که در این راستا در سال گذشته 200 نشست مهدوی برگزار شد.

وی از برگزاری دوره‌های طرح «یاران دانشجویی و دانش آموزی» در دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد و گفت: این نشست‌ها و دوره‌های مهدویت در دروان شیوع کرونا در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد اما پس از کرونا به صورت حضوری توسط اساتید مهدویت در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

بردبار به عضویت همدانی‌ها در مدرسه مجازی مهدویت اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ همدانی در مدرسه مجازی مهدویت که یک سایت مهدویت است ثبت‌نام کرده‌اند به طوری که برای تمامی اقشار جامعه از روحانی تا دانش آموز، در این سایت برنامه و دوره‌های مختلف مهدویت تدوین شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مهدویت تصریح کرد: در حوزه پژوهشی نیز بنیاد مهدویت با رایزنی با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است. در حال حاضر ۴۰ محله مهدوی در استان همدان شکل گرفته که در قالب سه شنبه‌های مهدوی کاملا مردمی برگزار می‌شود. در این محله‌های مهدوی مباحث آموزشی توسط اساتید مهدویت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح سه شنبه‌های مهدوی علاوه بر اینکه قشر خاص پوشش داده می‌شود، قشر خاکستری نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع همچون مسابقات و... جذب خواهند شد. در راستای اهداف بنیاد مهدویت، نماینده مهدویت هر اداره به استان قم سفر کردند و دوره‌های مهدویت برای آنها برگزار شد تا بتوانند در ادارات خود برنامه‌های خوبی در راستای مهدویت برگزار کنند‌.

انتهای پیام
captcha