۲۴۴ جلسه خانگی تلاوت قرآن در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4129493
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

۲۴۴ جلسه خانگی تلاوت قرآن در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه محافل قرآنی، کرسی‌های تفسیر قرآن، جلسات خانگی قرآن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است، گفت: برگزاری ۶۲۱ مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم، ۱۲۰ محفل قرآنی، ۲۴۴ جلسات خانگی تلاوت قرآن و ۸۱ کرسی تفسیر قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های این ماه در سطح استان است.

محفل قرآنی

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اظهار کرد: ماه‌ مبارک رمضان، بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است و با اجرای این برنامه‌ها می‌توان حضور نوجوانان و جوانان را در مساجد تقویت کرد.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی، کرسی‌های تفسیر قرآن، جلسات خانگی قرآن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است که در بسیاری از مساجد و هیئت‌های مذهبی گیلان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری 621 مراسم جزءخوانی قرآن کریم، 120 محفل قرآنی، 244 جلسات خانگی تلاوت قرآن و 81 کرسی تفسیر قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سطح استان است.

مهدوی با بیان اینکه اعزام مبلغ به مناطق محروم و برگزاری محافل قرآنی محله محور در بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های گردشگری از دیگر اجرایی در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: پویش «حال خوب» با محوریت سوره محمد(ص) برای سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگ سال طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: در این پویش علاقه‌مندان می‌توانند بعد از مشاهده محتوای تولید شده از سوره محمد در بستر مجازی، روایت حال خوب خود و یا دیگران را در قالب فیلم، صوت کوتاه، نقاشی و کلیپ کوتاه تهیه و با شماره‌گیری کد دستوری همراه اول #313* و یا با مراجعه به سایت www.pooyeshtelavat.ir ارسال کنند.

وی از برگزاری «مهرواره همدلی» در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ایجاد تقویت رویکرد جهاد تبیین و تبیین عملی، ایجاد و تقویت شبکه کنشگران در میان مجموعه‌های مؤمن، تقویت امید در مردم از طریق حل مسائل‌شان، ترسیم مسیر پیشرفت جامعه با استفاده از ظرفیت‌های دینی و تقویت نگاه محله محور از جمله اهداف برگزاری مهرواره همدلی است.

انتهای پیام
captcha