کاروان قرآنی نور در شهر‌های مازندران راه‌اندازی شد
کد خبر: 4129769
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

کاروان قرآنی نور در شهر‌های مازندران راه‌اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه کاروان قرآنی نور در شهر‌های مختلف استان راه‌اندازی شد، گفت: پویش حال خوب با محوریت سوره محمد(ص)، جریان تفسیر و تدبیر خانگی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، چهارم فروردین‌ماه از اعزام بیش از سه هزار آقا و بانوی مبلغ در ماه رمضان برای انجام فرایض دینی به مساجد استان خبر داد و گفت: این مبلغان بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم برای انجام فریضه نماز جماعت، تبلیغ و سخنرانی درباره مسائل دینی به مساجد مازندران اعزام شدند.

وی از اجرای برنامه‌های ویژه و جامع قرآنی در ماه مبارک رمضان با محوریت سوره محمد(ص) در استان خبر داد و افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی حرکتی در سراسر کشور از سوی دارالقرآن کریم سازمان با محوریت سوره محمد(ص) شروع شده است.

شریف‌تبار تصریح کرد: در جنگ روایت‌ها باید به همدلی محله‌محور تا فضای شهری توجه داشته باشیم، از این‌رو از ائمه جمعه و فعالان قرآنی درخواست شد تا در نشست‌های تدبیر و تدبر به این مسائل توجه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه کاروان قرآنی نور در شهر‌های مختلف استان راه‌اندازی شد، گفت: پویش حال خوب با محوریت سوره محمد(ص)، جریان تفسیر و تدبیر خانگی از دیگر برنامه‌هاست و تاکنون ۲۰۰ نشست قرآنی تفسیر قرآن در استان ثبت و شناسنامه‌دار شده است.

وی اظهار کرد: در سال جدید نشست‌های خانگی قرآنی به‌صورت محله‌محور افزایش می‌یابد و ۷۸ نشست تفسیر قرآن نیز در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در استان گفت: محفل قرآنی سیار محله‌محور در گلزار‌های شهدا، منازل، پارک‌ها و بوستان‌ها با محوریت تدبر در قرآن برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام شریف‌تبار بیان کرد: در حوزه فعالیت قرآنی دو کتاب آینده روشن و تبیین با تبیان معرفی می‌شود و در حوزه تبیینی نیز کارگروه ساماندهی و تبلیغ در استان تشکیل شده است و در حال حاضر ۲۳۰ روحانی مستقر و ۴۵۰ روحانی طرح هجرت در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان نیز ۲۵۰ روحانی و مبلغ را در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع و آستان متبرکه ساماندهی کرده است و علاوه بر این، ۴۲۰ روحانی از سوی دفتر تبلیغ ثبت‌نام شده‌اند، ادامه داد: همایش طلایه‌داران تبلیغ در ۱۷ شهرستان استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha