اجرای پویش «ستاره‌های زمین» در خوزستان + فیلم
کد خبر: 4131187
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

اجرای پویش «ستاره‌های زمین» در خوزستان + فیلم

دبیر جامعه قرآنی عصر استان خوزستان از اجرای پویش «ستاره‌های زمین» خبر داد و گفت: هدف از این پویش مردمی ترویج جلسات خانگی قرآن و شکل‌گیری همخوانی‌ در خانواده‌ها است.

پویش «ستاره‌های زمین»حجت‌الاسلام سعید حردانیان، دبیر جامعه قرآنی عصر استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: پویش «ستاره‌های زمین» یک پویش مردمی است که بر اساس روایت رسول خدا(ص) که فرمودند: «البَيتُ الَّذي يُقرَأُ فيهِ القُرآنُ يَتَراءى‏ لِأَهلِ السَّماءِ كَما تَتَراءَى النُّجومُ لِأَهلِ الأَرضِ؛‌ خانه‌هایی که در آنها قرآن تلاوت می‌شود، برای اهل آسمان مانند ستاره می‌درخشند» طراحی شده و هدف آن ترویج جلسات خانگی قرآن و شکل‌گیری همخوانی‌های قرآن در خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه محور امسال این پویش، همخوانی سوره مبارکه قدر بر سر سفره افطار و سحری است، افزود: در روایات آمده که خواندن سوره قدر قبل از افطار و سحر مستحب است. امام صادق(ع) فرمودند: «مؤمن روزه‌داری نیست که وقت سحر و افطار سوره قدر را بخواند مگر آن‌که در بین آن دو وقت مانند کسی است که در راه خداوند در خون غلطیده باشد».

حردانیان درباره شیوه شرکت در پویش «ستاره‌های زمین» ادامه داد: زمان افطار در این پویش انتخاب شد تا اعضای خانواده سوره قدر را همخوانی کنند و فیلم و عکس آن را از طریق لینک معرفی شده به پویش «ستاره‌های زمین» ارسال کنند.

دبیر جامعه قرآنی عصر استان خوزستان گفت: ارسال فیلم به این پویش به دو شکل است. در روش اول خانواده‌ها می‌توانند فیلم و عکس خود از همخوانی سوره قدر را به لینک setare114.ir ارسال کنند و یا اینکه عدد 8 را به شماره 30005758 بفرستند تا لینک وب سایت پویش «ستاره‌های زمین» برای آنها ارسال شود. 

وی در ادامه گفت: 114 کمک هزینه سفر خانوادگی به مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت‌کنندگان این پویش اهدا می‌شود.

حردانیان در پایان با بیان اینکه نورانیت قرآن به تدریج بر محیط خانواده اثر می‌گذارد و بسیاری از مسائل را برطرف می‌کند، گفت: خانواده‌هایی که جلسات خانگی قرآن خود را مستمر و منظم برگزار می‌کنند می‌توانند آنها را در سامانه جلسات خانگی قرآن، ثبت کنند. با هماهنگی آستان قدس رضوی، مقرر شده است پرچم متبرک حرم رضوی  به این جلسات اهدا شود.

انتهای پیام
captcha