انتشار فراخوان همایش ملی «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی»
کد خبر: 4131339
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

انتشار فراخوان همایش ملی «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی»

همایش ملی «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی» با هدف شناسایی چالش‌ها و مسائل حوزه زنان و ارائه راهکارهای پیشنهادی در جهت سیاست‌گذاری مطلوب توسط دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری فرمانداری شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

فراخوان همایش «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی»به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش ملی «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی» با هدف شناسایی چالش‌ها و مسائل حوزه زنان و ارائه راهکارهای پیشنهادی در جهت سیاست‌گذاری مطلوب در حوزه زنان توسط دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری فرمانداری شهرستان اهواز در خردادماه 1402 برگزار می‌شود.

در متن فراخوان مقاله نویسی این همایش آمده است: هر جامعه برای شکل گیری و رشد اجتماعی خود، نیازمند بهره‌مندی از الگوهای مختلف رفتاری در سطوح مختلف است؛ در ایران نیز مدتی است با ادبیات ویژه‌ای به این موضوع توجه می‌شود. طبیعی است به اقتضای اسلامی بودن جامعه، بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی تأکید ویژه‌ای شود و بر این اساس، برای نهادهای اثرگذار فرهنگی، هم چون خانواده و رسانه، توجه به آموزه‌های اسلامی و الهام گرفتن از الگوهای معرفی شده در این آموزه ها، برای شکل دادن به نوعی از سبک زندگیِ متناسب با شاخص‌های فرهنگی خاص جامعه ایرانی، مهم خواهد بود.

محورهای همایش شامل: «زنان و آسیب‌های اجتماعی»، «زنان و مطالعات فرهنگی»، «زنان، سیاست و جمعیت»، «زنان و آموزش عالی»، «زنان، اقتصاد، فقر و نابرابری اجتماعی»، «زنان، فرهنگ، هنر و سبک زندگی»، «زنان، مسایل اقتصادی و رفاهی»، «زنان و مسائل جامعه‌ی ایرانی»، «زنان و حقوق» و «زن و سبک زندگی ایرانی اسلامی» است.

محورهای ویژه این همایش نیز «آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی زنان و خانواده»، «نقش مدیریتی زنان در تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه» و «تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد الگوی سوم زن مسلمان» هستند.

دبیرخانه علمی این همایش در دانشگاه شهید چمران اهواز دفتر امور بانوان و خانواده، سازمان مرکزی، طبقه‌دوم و دبیرخانه اجرایی نیز در دفتر امور بانوان و خانواده فرماندای اهواز برقرار است.

طبق فراخوان اعلام شده مهلت ارسال چکیده مقالات 6 تا 30 فروردین و مهلت ارسال اصل مقاله 30 فروردین تا 10 اردیبهشت است.
 
انتشار فراخوان همایش ملی «جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی»
انتهای پیام
captcha