آوای معرفت؛ ترتیل تند قرآن کریم + فیلم
کد خبر: 4132705
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

آوای معرفت؛ ترتیل تند قرآن کریم + فیلم

پروژه قرآنی «آوای معرفت» مشتمل بر ترتیل‌خوانی کل قرآن به شکل تندخوانی همراه با ملودی و آواهای ایرانی و فارسی است که برای اولین بار در کشور به همت مؤسسه معرفت و مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتیم. ماهی که در آن انس با قرآن و شناخت و بهره‌بردارى فکرى و عملى از قرآن بیش از پیش انجام می‌شد. در این ماه مومنان خدا با روزه گرفتن، عبادت، مناجات و دعا، با زمینه‌سازى و آمادگى معنوى به استقبال دریافت مفاهیم قرآن رفتند، تا در پرتو آثار پربرکت روزه خالص و عبادت‌ها و دعاهاى همراه آن، رابطه خود را با قرآن نزدیک‌تر کنند و تصمیم بگیرند که خط رابط خود با قرآن را همواره استوارتر و محکم‌تر کنند.

با توجه به این مهم لزوم انس هرچه بیشتر و ادامه‌دار مومنین در طول سال برای استماع بیشتر آیات الهی آن هم در کشاکش مسائل روزمره زندگی بیش از پیش احساس می‌شود.

بر همین اساس شیفتگان به قرآن مدتی است که با استفاده از ابزار فناوری و با بهره‌گیری از نغمه‌های فارسی و شرقی، اثری قرآنی، با نام «آوای معرفت» تولید و طراحی کرده‌اند که مشتمل بر ترتیل‌خوانی کل قرآن کریم به شکل تندخوانی همراه با ملودی و آواهای ایرانی و فارسی است.

این اثر که در نوع خودش برای اولین بار در کشور به همت مؤسسه معرفت و مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری هم دارد که یکی از مهمترین قابلیت‌های «آوای معرفت» سرعت مناسب تلاوت در آن است.

در حال ویرایش/آوای معرفت؛ ترتیل نوین و تند قرآن کریم

این محصول به گونه‌ای طراحی شده تا شنونده در هنگام استماع خسته نشود و فرصت پرت شدن حواس کم بوده و شنونده دوست دارد دنباله آن را گوش دهد. این کار در قالب ترتیل خوانده شده است، اما از آنجایی که سرعت آن نسبت به ترتیل عادی زیاد و کمتر از تحدیر است، نام آن را ترتیل تند گذاشته‌اند.

این اثر با ملودی‌های ایرانی و فارسی شکل گرفته است که شنیدن قرآن را لذت‌بخش می‌کند. بنا به گفته سازندگان این محصول قرآنی، هدف تولید از این اثر برای شرکت در مسابقات نیست، بلکه این ترتیل برای استماع عموم خوانده شده تا جذب حداکثری مخاطب استماع کننده را برای قرآن داشته باشد. تفاوت این تلاوت با سایر تلاوت‌های قرآن در این است که هنگام ضبط این تلاوت به معنای آیات قرآن توجه ویژه‌ای شده است.

در پروژه قرآنی «آوای معرفت» با همت قاری برخی از آیاتی که دارای وقف‌های مجاز، واجب و لازم است، رعایت شده است. همچنین تحریرهای قاری در قسمت‌های مختلف این تلاوت قابل تحسین است.

براساس اعلام سازندگان این محصول، مراحل تولید این کار نزدیک به ۴۴۰ ساعت ضبط استودیویی با میانگین دو تا چهار ساعت در روز بدون وقفه طی سه ماه انجام شده و با احتساب زمان ویرایش، کارشناسی و تنظیم، حدود هزار و ۱۰۰ ساعت زمان صرف آن شده است.

پروژه قرآنی آوای معرفت در حال حاضر به صورت وب و آنلاین از طریق سایت https://avayemarefat.ir برای عموم به صورت کاملا رایگان قابل دسترس است. البته براساس اعلام تولیدکنندگان، اپلیکیشن کاربردی آوای معرفت نیز به زودی با خدمات متنوع دیگری ازجمله داستان‌ها و قصه‌های قرآنی، تفسیرهای کوچک قرآنی، ادعیه قرآنی و زیارات به صورت رایگان برای عامه مردم عرضه شود.

ترتیل 30 جزء قرآن کریم

ترتیل 114 سوره قرآن کریم

 
انتهای پیام
captcha