مرگ 85 نفر در صنعا در اثر ازدحام جمعیت برای دریافت کمک مالی
کد خبر: 4135630
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

مرگ 85 نفر در صنعا در اثر ازدحام جمعیت برای دریافت کمک مالی

در جریان توزیع کمک‌های مالی در صنعا بر اثر ازدحام جمعیت حداقل 85 نفر کشته و 322 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شهر صنعا در روز گذشته، چهارشنبه شاهد یکی از تلخ‌ترین و بزرگ‌ترین حوادث ناشی از ازدحام جمعیت برای دریافت کمک‌های مالی بود. در جریان این حادثه حداقل 85 نفر کشته و 322 نفر زخمی شدند که حال 50 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری فرانسه خبر داده است که  ازدحام در مقابل مدرسه‌ای در منطقه باب الیمن در مرکز صنعا رخ داده است  به گفته شاهدان عینی صدها نفر برای دریافت کمک مالی در این مکان  جمع شده بودند

سخنگوی وزارت کشور انصار الله  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این ازدحام در جریان توزیع کمک‌های مالی توسط برخی از بازرگانان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان رخ داده است.

ویدئویی که در شبکه   المسیره وابسته به حوثی‌ها منتشر شده  ده‌ها نفر را نشان می‌دهد که در یک مکان کوچک ازدحام کرده اند و برخی نیز فریاد می زنند که به «عقب بازگردید».

سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد: که این حادثه به دلیل ازدحام شهروندان در هنگام توزیع تصادفی مبالغ پول توسط برخی از بازرگانان رخ داده است.

وی افزود: این حادثه دلخراش و دردناک ده‌ها کشته بر جای گذاشت و خاطرنشان کرد: متوفیان و مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل و دو تن از کسبه متولی این موضوع دستگیر شده‌اند.

محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای «شورای عالی سیاسی» حوثی‌ها در توییتر نوشت که ازدحام جمعیت به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و خیابان باریکی که جمعیت در آن تجمع کرده‌اند، رخ داده است.

به گزارش صبا، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله در این زمینه از تشکیل کمیته‌ای متشکل  از وزارت کشور،امنیت، اطلاعات، قوه قضائیه و دادستانی برای بررسی ازدحام جمعیت خبر داد.

بر اساس گزارشی از این نوع تصادف که توسط خبرگزاری فرانسه تهیه شده است، این یکی از بزرگ‌ترین حوادث ازدحام جمعیت در جهان در ده سال گذشته است.

سازمان ملل می‌گوید که امسال بیش از 21.7 میلیون نفر (دو سوم جمعیت یمن) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام
captcha