واکنش‌ها به هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس
کد خبر: 4136037
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

واکنش‌ها به هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس

اقدام جدید صهیونیست‌ها در حمله به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی باعث شد که گرو‌ه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی نسبت به آن واکنش گسترده‌ای نشان دهند.

به گزارش ایکنا، در روزی که مسلمانان جهان در تعطیلات عید فطر بسر برده و برخی از آنان امروز را به عنوان عید فطر جشن گرفته بودند، مسجد الاقصی بار دیگر شاهد حضور اشغالگران صهیونیست و حرمت شکنی آنها بود.

درخواست برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی بعد ماه رمضان

شخصیت‌های فلسطینی طی فراخوانی خواستار ادامه حضور گسترده و پررنگ در مسجدالاقصی حتی پس از ماه مبارک رمضان شدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، احمد عطون نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از شهر قدس خواستار حفظ حضور پررنگ در مسجد الاقصی پس از ماه مبارک جهت به شکست کشاندن طرح‌ها و توطئه‌های دشمن صهیونیستی علیه این مسجد مبارک شد.

هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس و واکنش‌های گسترده به آن

عطون اشاره کرد که اعتکاف در مسجد الاقصی در ماه رمضان در دیگر ماه‌های سال هم واجب است، زیرا دشمن صهیونیستی از هیچ تلاشی برای تحمیل واقعیت‌های مدنظر خود در این مسجد دریغ نمی‌کند.

وی گفت که تنها مانع پیش روی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی در مسجد الاقصی، اعتکاف و حضور دائمی در مسجد الاقصی است.

همچنین شیخ حسین ابوکویک از رهبران حماس هم عموم فلسطینیان را به ادامه اعتکاف و حضور در مسجد الاقصی پس از ماه رمضان فراخواند.

ابو کویک افزود که مسلمانان سرتاسر جهان چشم به اعتکاف و جهاد فلسطینیان در مسجد الاقصی دوخته‌اند.

وی بر ضرورت ادامه حضور در مسجد الاقصی برای مقابله با نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی و اثبات حقانیت فلسطینیان در این مسجد تأکید کرد.

لمی خاطر، نویسنده فلسطینی هم تأکید کرد که جنگ بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی مستلزم ادامه حضور در مسجد الاقصی برای شکست طرح‌های دشمن است.

خاطر تصریح کرد که صحنه‌های حضور باشکوه فلسطینیان در مسجد الاقصی در ماه رمضان صهیونیست‌ها را به خشم آورده است.

وی گفت که دشمن صهیونیستی در تلاش برای خالی کردن محوطه‌های مسجد الاقصی از حضور فلسطینیان به منظور پیشبرد طرح‌های شوم خود خواهد بود.

حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه فلسطینیان

نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح امروز شنبه به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی یورش بردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، نظامیان صهیونیست با حمله به ارودگاه شعفاط با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

جوانان فلسطینی نیز به مقابله با اشغالگران اسرائیلی پرداختند که در پی آن درگیری شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس و واکنش‌های گسترده به آن

منابع محلی اعلام کردند که در این درگیری‌ها کسی آسیبی ندیده است.

روز گذشته نیز اشغالگران اسرائیلی در روز عید سعید فطر به برخی منابع در کرانه باختری یورش بردند تا شادی و خوشحالی فلسطینیان در روز عید را بر هم بزنند.

جهاد اسلامی: حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی، در چارچوب جنایات هدفمند این رژیم علیه این مسجد مبارک صورت می‌گیرد.

طارق سلمی با اشاره به اینکه مصلای باب الرحمه بخشی جدایی‌ناپذیر از مسجد الاقصی است، تأکید کرد که تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای سیطره بر آن راه به جایی نخواهد برد.

هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس و واکنش‌های گسترده به آن

سلمی بیان کرد که ملت فلسطین به وظیفه خود در زمینه حمایت از مسجد الاقصی و مصلاها و مدارس وابسته به آن عمل خواهد کرد و هرگونه تعرض به مسجد الاقصی و مقدسات قدس پیامدهای بزرگی برای کل منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت که ملت فلسطین با تمامی اقشار و جریان‌های مختلف آن در برابر تلاش‌های دشمن جهت دست‌درازی به مسجد الاقصی و طرح‌های هدفمند اشغالگران علیه قبله نخست ایستاده و آماده دفاع از این مسجد و قدس شریف با تمام امکانات و ابزارهایی است که در اختیار دارد.

واکنش حماس به هتک حرمت مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله اشغالگران اسرائیلی به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

 حازم قاسم، سخنگوی حماس تأکید کرد که حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مصلای باب الرحمه و وارد کردن خسارت به آن بیانگر اصرار صهیونیست ها بر ادامه جنگ دینی علیه مقدسات شهر قدس است.

هتک حرمت جدید صهیونیست‌ها در قدس و واکنش‌های گسترده به آن

قاسم تصریح کرد که این بدین معناست که نبرد بر سر هویت مسجد الاقصی ادامه دارد و این نبرد تا تثبیت هویت فلسطینی، عربی و اسلامی مسجد الاقصی متوقف نخواهد شد.

از سوی دیگر، سخنگوی حماس در قدس هم تاکید کرد که حمله به مصلای باب الرحمه تخطی از خطوط قرمز است.

محمد حماده اظهار کرد که دشمن صهیونیستی همچنان به جنایات علیه مساجد فلسطین به ویژه مسجد الاقصی ادامه می دهد.

وی عموم فلسطینیان را به حضور دائمی و گسترده در مسجد الاقصی برای مقابله با طرح های جنایتکارانه اشغالگران اسرائیلی دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha