نقش رادیو در انس مردم با قرآن و مباحث دینی بی‌بدیل است + صوت
کد خبر: 4136241
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
بهروز رضوی در گفت‌وگو با ایکنا:

نقش رادیو در انس مردم با قرآن و مباحث دینی بی‌بدیل است + صوت

گوینده پیشکسوت و شناخته شده رادیو به مناسبت هشتادوسومین سالروز تاسیس این رسانه با بیان آنکه رادیو طی دوران حیاتش همواره پابه‌پای جامعه و مطالبه مردم پیشرفت کرده و این دلیل همواره زنده و گرم بودن آن است تصریح کرد: نقش این رسانه در انس مردم با قرآن و مباحث دینی بی‌بدیل است.

نقش رادیو در انس مردم با قرآن و مباحث دینی بی‌بدیل است + صوتبهروز رضوی؛ گوینده پیشکسوت و نام‌آشنای رادیو که از نخستین تجربه حضورش پشت میکروفون این رسانه 55 سال می‌گذرد، همزمان با چهار اردیبهشت مصادف با هشتادوسومین سالروز تاسیس رادیو در ایران درباره دلایل محبوبیت این رسانه با وجود تعدد، تکثر و تنوع دنیای رسانه‌ای در زمانه حاضر به ایکنا گفت: افتادگی، در دسترس و سهل‌الوصول بودن، نزدیکی آن به مردم، رسوخ کردنش در عمق تاروپود زندگی مردم و عمق جامعه؛ همه اینها علت زنده و جریان‌دار بودن رادیو در همه زمان‌هاست.

وی ادامه داد: رادیو رسانه‌ای بسیار صمیمی و گرم است. رسانه‌ای است که با مردم تبادل و تعامل دارد.

نخستین تجربه حضور پشت میکروفون

رضوی در پاسخ به این پرسش که نخستین تجربه حضورش پشت میکروفون رادیو چه سالی بود با اشاره به آنکه آذر ماه 1347 کار گویندگی را آغاز کرده و از آن زمان تا به امروز 55 سال می‌گذرد گفت: اینطور نبود که به محض نخستین تجربه شاهد حضور مستمر و اجرای برنامه‌های متعدد باشم، خیر! اما رفته‌رفته و آرام‌آرام همکاری‌ها افزایش پیدا کرد و تا به امروز افتخار همکاری با این رسانه و همدمی هم‌وطنان عزیزم را داشته‌ام.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر با این مضمون که طی بیش از پنج دهه تجربه شما، رادیو چه تغییر و تحولاتی را پشت سر گذاشته است یادآور شد: رادیو همواره همراه جامعه و پابه‌پای آن پیشرفته، قد کشیده و مسائل جدیدی در آن مطرح‌شده است. مسائل و مواردی طی دهه‌های اخیر در رادیو مطرح می‌شود که در گذشته اصلاً امکان طرح آنها وجود نداشت و گمان نمی‌کردیم که این دست از مسائل قابلیت مطرح شدن در رادیو را داشته باشد.

این گوینده پیشکسوت خاطرنشان کرد: اما امروز شاهدیم که تمامی  مسائل روز جامعه و جهان در رادیو مطرح است و هیچ‌چیز برای رادیو بیگانه نیست. این خود اثبات‌کننده این مهم است که رادیو در تک تک لحظات زیست و زندگی انسان حضور دارد و مردم هم از این نزدیکی با رادیو بسیار راضی هستند.

کد

پیوند ناگسستنی رمضان و رادیو

رضوی با بیان آنکه با توجه به آن‌که چندان از ماه رمضان فاصله نگرفتیم و فصل مهمی از فعالیت و خاطرات من در رادیو و تلویزیون به ماه رمضان و برنامه‌های سحرگاهی و افطار بود بازمی‌گردد خاطرنشان کرد: ایرانیان، مردمان مسلمان و دین‌داری هستند و سهم و نقش رادیو در انس و همراهی مردم با قرآن و مباحث دینی بسیار بسیار مهم است.

وی افزود: رادیو امروزه جزء لاینفک زندگی مردمان، در همه زمینه‌ها رشد پیدا و در زمینه‌های دینی و مذهبی شاید بیشترین رشد را تجربه کرده است. به‌هرحال مردم ما مردم مذهبی هستند و نقش و تأثیر دین در زندگی مردم بسیار بالاست. رادیو نیز با این تغییر و تحولات همدل بوده و هم‌پای خواست مردم، توقع و انتظار آنها رشد کرده است.

 

افتخار خوانش ترجمه قرآن و ادعیه‌ مذهبی

رضوی با بیان آنکه طی دهه‌ها فعالیتم در رادیو این شانس و افتخار را داشتم تمامی ترجمه آیات قرآن را از ابتدا تا انتها اجرا کرده، خوانده‌ام و به تناوب از شبکه‌های رادیویی پخش شده است یادآور شد: این یکی از یادگارهای حرفه‌ای من به شمار می‌رود که امیدوارم مورد قبول مردم نیز قرار گرفته باشد.

وی درباره یکی از بهترین خاطرات دوران 55 سال فعالیت مستنمر در رادیو به عنوان گوینده با بیان آنکه هر گوشه‌وکنار زندگی من در رادیو خاطره است تصریح کرد: شاید خواندن چندباره آیات قرآنی، خواندن همه ادعیه دینی از ادعیه امام سجاد(ع) گرفته تا ابوحمزه ثمالی، افتخار همراهی سال‌ها در سحر ماه رمضان جزو بهترین خاطرات من به شمار می‌رود.

کد

خوانش 1250 کتاب طی 25 سال

این گوینده پیشکسوت درباره بخش دیگری از افتخارات و سوابق ماندگارش در رادیو به اجرای 25 سال برنامه «کتاب شب» رادیو تهران که طی هر هفته یک کتاب را برای مخاطبان خوانش و صوتی می‌کند گفت: طی این مدت از تمام نویسندگان دنیا از چخوف تا نویسندگان امروز و مدرن آثارشان را خوانده‌ام. در حال حاضر بیش از 1250 کتاب طی 25 سال فعالیت با صدای من صوتی و برای مخاطبان رادیویی خوانش شده است.

رضوی در پایان گفت: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه دوستان، همکاران و شنوندگان عزیز این مناسبت را و همچنین روز بزرگ عید فطر، عید بزرگ ما مسلمانان را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که برکات این روز دامن‌گیر همه ما شود.

گفت‌وگو از امین خرمی

انتهای پیام
captcha