ممانعت صهیونیست‌ها از پخش اذان در مسجد الاقصی
کد خبر: 4136386
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

ممانعت صهیونیست‌ها از پخش اذان در مسجد الاقصی

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته به بهانه برگزاری یک جشن، بلندگوهای مسجد الاقصی را قطع و از اقامه اذان مغرب جلوگیری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، نگهبانان مسجدالاقصی گزارش دادند که دوشنبه شب، نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سیم‌های برق خارجی متصل به بلندگوهای مسجد الاقصی را که در مجاورت باب المغاربه و میدان البراق قرار دارند، قطع کردند و مانع از اقامه اذان مغرب از این بلندگوها شدند.

این نگهبانان اعلام کردند که تعدادی از نیروهای نظامی اسرائیلی بر روی پشت بام موزه اسلامی در مجاورت باب المغاربه بالا رفتند و سیم‌های برق را قطع کردند و مدعی شدند که جشنی در میدان البراق در سالگرد اشغال فلسطین  با حضور مقامات ارشد برگزار می‌شود که صدای اذان باعث تشویش حاضران در مراسم می‌شود.

این حمله جدید به مسجد الاقصی و نمازگزاران در آن پس از آن صورت می‌گیرد که صبح دیروز پلیس اشغالگر برای دومین بار به مصلای باب الرحمه حمله و برق را قطع و نمازگزاران را اخراج کرد.

نیروهای اشغالگر دیشب همچنین با کفش به مصلای باب الرحمه هجوم بردند و تعدادی قرآن را روی زمین انداختند و از نمازگزاران داخل آن عکس گرفتند. شایان ذکر است که پلیس اشغالگر با پایان ماه رمضان تصمیم گرفت تا هجوم شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را نیم ساعت بیشتر از آنچه قبل از ماه رمضان اعمال می‌کرد، تمدید کند.

سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در بیانیه‌ای دور تازه حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد. در بیانیه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی آمده است: این تجاوزات نقض آشکار قانون بین‌الملل، توافقات ژنو و قطعنامه‌های بین‌المللی و تحریک احساسات امت اسلامی است. 

این سازمان مقامات رژیم اشغالگر را مسئول کامل پیامدهای این تجاوزات روزمره به حرمت اماکن مقدسه در فلسطین خواند و از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت خود در قبال این تعرضات مکرر صهیونیست‌ها عمل کند که می‌تواند موجب تشدید کشمکش دینی و افراط‌گرایی شده و به بی‌ثباتی در منطقه منجر شود.

انتهای پیام
captcha