نامگذاری معابر به نام معلمان قرآن از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 4136444
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران:

نامگذاری معابر به نام معلمان قرآن از سر گرفته می‌شود

مهدی سیفی با اشاره به از سرگیری نامگذاری معابر به نام استادان قرآنی گفت: در سال جدید برنامه داریم که مجددا این موضوع را به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع دهیم.

اقدام به نامگذاری معابر و میادین و ایجاد نمادهای قرآنی در شهرها به‌نوعی تعظیم شعائر الهی است و این موضوع مدت‌هاست که به عنوان یکی از مطالبات جامعه قرآنی و فرهنگی کشور پیگیری می‌شود.

شورای اسلامی شهر تهران نیز در دوره‌های گذشته، نسبت به نامگذاری و ساخت المان‌های قرآنی اقداماتی را انجام داده است که نمونه آن تلاش برای نامگذاری برخی میادین اصلی شهر تهران به نام معلمان و استادان قرآنی ازجمله ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، علی اربابی، محمدتقی مروت، حسین صبحدل و محمد غفاری بوده است.

هر چند که تا امروز بخش زیادی از این موارد محقق نشده است، اما با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید وعده از سرگیری، ساخت و نامگذاری المان‌های قرآنی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران داده شده است.

مهدی سیفی، رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه نامگذاری معابر و میادین پایتخت به نام چهره‌های قرآنی ضمن اینکه نشان از توجه به قرآن و خادمان آن است، تعظیم شعائر الهی نیز محسوب می‌شود. گفت: این اقدام جنبه امر به معروف و نهی از منکر هم خواهد داشت و  باعث می‌شود فرهنگ قدردانی و تشکر در کشور نهادینه شود.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه روند نامگذاری‌ها نیازمند کارشناسی است و این کار در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در حال پیگیری است،‌ گفت: در سال جدید برنامه داریم که مجددا این موضوع را به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع دهیم.

سیفی با بیان اینکه نامگذاری میادین اصلی شهر به نام اساتید و چهره‌های قرآنی با هماهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران صورت می‌پذیرد، گفت: تلاش می‌کنیم برخی از میادین و معابر را مزین به نام پیشکسوتان قرآنی نام‌گذاری کنیم.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha