برگزاری «جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور» به میزبانی تبریز
کد خبر: 4136566
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری «جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور» به میزبانی تبریز

میکائیل جمالپور گفت: مرحله کشوری و آیین اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور تبریز برگزار می‌شود.

میکائل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقیمیکائیل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان، اظهار کرد: این آیین ۱۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این جشنواره در دو بعد قرآن و عترت به بهترین نحو و برازنده نام آذربایجان‌شرقی و سه علامه تبریزی به عنوان مبلغان قرآن و عترت برگزار شود، افزود: با توجه به موقعیت و سبقه تاریخی و دینی شهر تبریز، برگزاری بیست‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور از بین تمامی استان‌ها به دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی محول شده است.

جمالپور، با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: این جشنواره از حدود چهار ماه قبل آغاز شده و مراحل مختلف آن توسط دانشگاه پیام نور استان برگزار شده است که در آیین اختتامیه جوایز به برگزیدگان اهدا می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، با بیان اینکه افراد شرکت‌کننده در این جشنواره جزو دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از سراسر کشور هستند، افزود: این جشنواره در ۹ بخش‌ آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی، فناوری و رسانه‌ای در ۴۰ رشته مختلف برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی چهره‌های قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور و تجلیل از آنان مطرح کرد و گفت: گسترش فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور و شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی و همچنین ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در دانشگاه‌ از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha