مرحله نیمه نهایی لیگ مناظرات دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4137550
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

مرحله نیمه نهایی لیگ مناظرات دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

مرحله نیمه نهایی لیگ مناظرات دانشجویی دانشگاه گیلان با حضور 12 گروه سه نفره در قالب موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در حال برگزاری است.

مسابقه مناظره دانشجویی دانشگاه گیلان

سیدامیرحسین میرعظیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری نخستین لیگ مناظرات دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشگاه محل بحث و گفت‌وگو بوده و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی فرصتی برای دانشجویان است تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به مسائل جامعه و کشور اعلام کنند لذا اثرگذاری این مسابقات فقط مختص به محیط دانشگاه نیست.

وی افزود: فضای گفت‌وگوی علمی و اصولی در دانشگاه مغفول مانده که هدف از برگزاری لیگ مناظرات علاوه‌ بر تقویت روحیه مطالبه‌گری و انتقادپذیری، تمرین گفت‌وگو و شنیدن نظرات مخالف در بین دانشجویان، افزایش سطح مطالعه دانشجویان در رابطه با مسائل روز جامعه بوده و به‌دنبال تقویت فرهنگ‌ گفت‌وگو در بین قشر تأثیرگذار جامعه است. در لیگ مناظرات دانشجویی دانشگاه گیلان سعی کردیم با فراهم کردن بستر مناسب برای گفت‌وگوی علمی در عین بیان تندترین انتقادها الگوی مناسبی را به جامعه دانشگاهی کشور ارائه کنیم و به نمایش بگذاریم.

میرعظیمی با بیان اینکه این دوره از مناظرات با حضور 12 گروه سه نفره در قالب موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در حال برگزاری است، افزود: گزاره‌ها بنا بر مسائل روز جامعه و با نظرخواهی از اساتید دانشگاه انتخاب و طراحی شد که هر مناظره براساس قرعه‌کشی جایگاه موافق و مخالف گروه‌ها و موضوعات یاد شده تعیین شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با بیان اینکه هیئت داوران از اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان در گروه‌های مختلف هستند، گفت: تفاوت مسابقات این است که همیشه نظر هیئت داوران تعیین کننده بوده اما در این لیگ گروه اول با نظر هیئت داوران و به‌صورت مستقیم انتخاب می‌شد و گروه بعدی با مشارکت و رأی دانشجویان حاضر در محل مناظره انتخاب شدند و به مرحله بعد راه یافتند که این مؤلفه بر جذابیت مناظرات افزود و منجر به استقبال دانشجویان شد.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی لیگ مناظرات دانشجویی دانشگاه گیلان، ساعت 13 فردا، 12 اردیبهشت‌ماه در تالار حکمت دانشکده انسانی برگزار می‌شود، گفت: بعد از برگزاری مرحله نیمه نهایی، مرحله نهایی برگزار و به گروه برنده جایزه 6 میلیون تومانی تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha