خطر مصادره املاک فلسطینیان در الخلیل از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4137740
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

خطر مصادره املاک فلسطینیان در الخلیل از سوی رژیم صهیونیستی

نهادهای فلسطینی از طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره 70 ملک فلسطینی در مرکز شهر قدیم الخلیل و واگذاری مالکیت آن به شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داده‌اند.

 به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، مهندس عماد حمدان، مهندس عماد حمدان، رئیس کمیته احیای الخلیل نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که زمینه را برای مصادره 70 ملک فلسطینی در قلب این شهر و واگذاری مالکیت آنها به شهرک‌نشینان صهیونیستی فراهم می‌کند.

حمدان تصریح کرد: خطری واقعی بر شهر قدیمی الخلیل را تهدید می‌کند و ممکن است وضعیت آنجا را فاجعه‌بار کند، زیرا مقامات اشغالگر با تمام توان به دنبال تحمیل سلطه خود بر این شهر هستند.

به گفته وی رژیم صهیونیستی تصریح کرده است که تلاش دارد تا 70 ملک در شهر قدیمی الخلیل را بازسازی خواهد کرد. اداره اموال غایبین متعلق به رژیم صهیونیستی متولی این امر خواهد بود و املاک در نهایت به شهرک‌نشینان صهیونیست تحویل خواهد شد.

قانون اموال غایبین رژیم صهیونیستی مصوب سال 1950 مصادره اموال غیرمنقول فلسطینی‌هایی را که در جنگ 1948، کشور را به مقصد کشورهای دشمن ترک کردند، قانونی می‌شمارد. در این سال رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین تأسیس شد.

حمدان با هشدار نسبت به اقداماتی که هفته گذشته انجام شد و زمینه را برای اجرای طرح مصادره فراهم کرد، تصریح کرد: 5 ساختمان در منطقه بازار قدیمی تخریب شد، ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی به مسجد ابراهیمی هجوم برد و همچنین یک کارگاه نجاری نیز مورد هجوم قرار گرفت و به صاحب آن گفته شد تا آن را تخلیه کند و کلید ملک را تحویل دهد.

وی افزود: طرف فلسطینی برای اعتراض به این اقدامات شکایت‌های متعددی را در سطوح مختلف ثبت کرده است.

کمیته احیای الخلیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی در ایستگاه‌های پلیس از دریافت شکایت از شهروندان فلسطینی که اموال آنها در معرض حملات شهرک‌نشینان قرار می‌گیرد، خودداری می‌کنند.

این کمیته تصریح کرد: توفیق عرفه، شهروند الخلیلی هر روز برای شکایت از حمله شهرک‌نشینان به اموالش در وسط بازار در شهر قدیم به پاسگاه پلیس می‌رود اما آنها از پذیرش و ثبت شکایت او خودداری می‌کنند.

روز شنبه، شهرداری الخلیل اعلام کرد: دادخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، برای توقف حملات اشغالگران و شهرک‌نشینان آن به اموال شهروندان در شهر قدیمی ارائه کرده است.

این دادخواست به منظور جلوگیری از اجرای طرح شهرک‌سازی در قلب الخلیل و پیوند آن با بقیه شهرک‌ها در زمین‌های شهروندان فلسطینی در الخلیل است، زیرا این طرح شامل واگذاری 70 ساختمان به شهرک‌نشینان در ورودی اصلی شهر قدیمی می‌شود.

شهرداری الخلیل تأکید کرد: کرد که املاک مورد نظر اموال فلسطینی است که طبق قراردادها و اسناد قانونی توسط شهروندان فلسطینی اداره و تصرف شده است.

ژانویه گذشته، روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد: «اسرائیل» قصد دارد به عنوان بخشی از توافق ائتلاف دولتی بین لیکود و احزاب مذهبی صهیونیستی، حدود 13000 دونم (13000 مترمربع) در کرانه باختری و 70 ساختمان در الخلیل را شهرک‌نشینان منتقل سازد.

انتهای پیام
captcha