ارتقای کیفی و کمی محافل قرآنی در «اظهرالجمیل» + عکس
کد خبر: 4138102
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

ارتقای کیفی و کمی محافل قرآنی در «اظهرالجمیل» + عکس

مدیر مؤسسه قرآنی «اظهرالجمیل» گفت: امسال ۱۵ سال است که محافل قرآنی این مؤسسه در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود در حالی که امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی شاهد رشد و تنوع خوبی بودیم.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآنی اظهرالجمیل در سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از اساتید و قاریان جوان، فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است و تاکنون در بحث روخوانی و روانخوانی و آموزش تجوید و صوت و لحن فعالیت داشته و سالانه دو تا پنج رتبه کشوری از آن این مؤسسه به کشور معرفی می‌شوند.

احسان سوختانلو، مدیر مؤسس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی‌مشهد در گفت‌وگو با ایکنا، به ارائه گزارش از فعالیت‌های ماه رمضان و روزهای گذشته این مؤسسه گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی گروه اجرایی مؤسسه، در ماه مبارک رمضان و ادامه آن محافل قرآنی متنوع و متفاوتی به فواصل مختلف در سه نوبت صبح، بعد از ظهر و شب برپا شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه فوق با محوریت مشارکت قاریان و حافظان نوجوان و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی میان عموم مردم برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با استقبال مخاطبان و قرآن‌دوستان و با عنایت و توجه به قرآن و ائمه اطهار همراه بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی بیان کرد: برنامه «شبی با قرآن» یکی دیگر از برنامه‌های ما بود که با‌ حضور گروه «شمس الهدی» متشکل از امیرعلی عطایی، علی‌اصغر علیپور، امیرحسین اسفندیاری، یاسین شریفی، محمد اسماعیلیان، سیدمحمدایمان موسوی، محمدرضا مرادی و طه درودی همراه بود.

سوختانلو با تأکید بر اینکه امسال ۱۵ سال است که محافل قرآنی این مؤسسه در ماه مبارک رمضان اجرا شد، تصریح کرد: این محافل امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی شاهد ارتقا و تنوع خوبی بود، به طوری که از صبح زود تا انتهای شب با تلاوت قرآن همراه بود. برای مثال صبح‌ها تا قبل ظهر برنامه ترتیل دو جزء قرآن کریم را برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم و بعد از ظهر تا قبل از افطار نیز  کارگاه آموزش تخصصی تجوید قرآن کریم زیر نظر سروش عظیمی، مدرس قرآن صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طی این برنامه‌ شب‌ها تا دو ساعت قبل سحر محافل انس با قرآن کریم با تلاوت قاریان ملی و بین‌المللی همچون سیدجواد حسینی، امیر لعل‌اول، مجتبی جاویدی، حاج محمد شاکرنژاد، سیدعباس حسینی، احسان سوختانلو، محمدامین کهن، حامد خلیلی، محمدباقر محسنی و امیرعلی عطایی برگزار شد.

یادآور می‌شود این مؤسسه توانسته است تاکنون با تربیت ۳۰۰ مربی و معلم قرآن و اعزام بیش از ۱۰۰ معلم قرآن به سایر نقاط کشور در گسترش فرهنگ قرآنی ایفای نقش کند. 

انتهای پیام
captcha