فراخوان ثبت‌نام دوره دانشجویی «طرح ولایت» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4138468
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

فراخوان ثبت‌نام دوره دانشجویی «طرح ولایت» در چهارمحال‌وبختیاری

بیست و هشتمین دوره دانشجویی «طرح ولایت» با موضوع آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی به میزبانی تهران برگزار‌ می‌شود و دانشجویان علاقه‌مند چهارمحال‌و‌بختیاری ‌می‌توانند تا 20 اردیبهشت‌ در تارنمای www.tvelayat.ir ثبت‌نام کنند.

مرتضی کریمی، فرمانده بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری

مرتضی کریمی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، درخصوص زمان و مکان برگزاری بیست‌وهشتمین دوره دانشجویی «طرح ولایت» با موضوع آموزش مبانی اندیشه اسلامی، اظهار‌کرد: این دوره، از 21 تیر تا اول شهریورماه، به مدت 40 روز در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارزیابی اولیه در سامانه طرح ولایت برای دانشجویانی که قصد شرکت در این‌دوره را دارند انجام خواهد شد و این افراد پس از تأیید و قبولی در آزمون می‌توانند در طرح ولایت کشوری حضور پیدا کنند.

کریمی با اشاره به دوره‌هایی از قبیل «خط امام»، «میقات» و «اسلام ناب»، گفت: دانشجویانی که امکان حضور در طرح ولایت را ندارند، می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها از مبانی معرفتی بهره‌مند شوند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: دوره‌هایی همچون خط امام، میقات و اسلام ناب، دوره‌های تکمیلی و توسعه‌دهنده طرح ولایت هستند که با مشارکت اساتید برجسته کشوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز اساتید استانی، در ایام تابستان و یا در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی در تشریح دوره «خط امام»، تصریح کرد: این‌دوره پنج‌روزه قرار است در شهرکرد یا یکی از استان‌های همجوار برگزار شود و مدت کوتاه این دوره نسبت به طرح ولایت، این فرصت را ایجاد کرده تا دانشجویان بیشتری از این‌ دوره‌های معرفتی بهره‌مند شوند، این دوره در نیمه دوم مردادماه برگزار خواهد شد.

کریمی در خصوص دوره‌های کوتاه‌مدت یادشده در مقایسه با طرح ولایت، توضیح داد: تنوع دوره‌ها فوایدی باخود به‌همراه دارد که شامل محدود نشدن دوره‌ها به یک‌دوره، کمک در جهت کار تشکیلاتی دانشجویان و ایجاد تفکر اسلامی برای دانشجویی است که با مبانی تعمیقی دین آشنایی کافی ندارد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال‌و‌بختیاری در خصوص چرایی برگزاری طرح ولایت به‌صورت کشوری در بازه ۴۰ روزه، گفت: روال طرح ولایت این‌گونه است که بصورت کشوری در یک شهر برگزار شود ولی دوره‌های دیگر به‌صورت استانی قابل برگزاری خواهد بود و باعث نمی‌شود که شخص به یک دوره محدود شود.

وی با اشاره به تأثیر دوره‌های معرفتی در کنش‌گری دانشجو و فعالیت در بدنه دانشگاه، تأکید کرد: این دوره‌ها برای یک دانشجو مفید است زیرا‌ هدف از فعالیت دانشجویی، فهم عینی و عملی از کار تشکیلاتی است.

وی در خصوص اهمیت طرح ولایت، بیان‌کرد: اگر دانشجویان بتوانند در این طرح 40 روزه حضور داشته باشند، از سایر دوره‌ها بی‌نیاز خواهند بود زیرا جامع‌ترین دوره به لحاظ محتوا در طرح ولایت پیش‌بینی شده است.

کریمی در پایان گفت: بیست و هشتمین دوره دانشجویی طرح ولایت با موضوع آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی با ارائه شش کتاب که شامل مباحث معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است، توسط اساتید برجسته کشوری به میزبانی تهران برگزار‌ می‌شود و دانشجویان علاقه‌مند چهارمحال‌و‌بختیاری ‌می‌توانند تا 20 اردیبهشت‌ماه در تارنمای www.tvelayat.ir ثبت‌نام خود را انجام‌دهند.

انتهای پیام
captcha