رؤسای هیئات مذهبی کشور در شیراز گردهم می‌آیند
کد خبر: 4139192
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

رؤسای هیئات مذهبی کشور در شیراز گردهم می‌آیند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری نشست دو روزه رؤسای هیئات مذهبی سراسر کشور طی روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ظهر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی و معماری تشکل‌های دینی مانند مسجد، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و بسیج مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی، سازمان تبلیغات اسلامی یک ساختار فراگیر رسمی تحت عنوان سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه این ساختار کار ساماندهی،‌توانمندسازی و ارتقای شورای هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی را به عهده دارد،  افزود: سال گذشته اقداماتی در حوزه توانمندسازی محتوایی و شبکه‌سازی هیئات مذهبی انجام دادیم و در این راستان شیراز میزبان نخستین نشست منطقه‌ای توانمندسازی هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی بود که در آن اعضای شورای هیئات مذهبی استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و چهارمحال بختیاری حضور داشتند و به مدت 4 روز هم ادامه داشت.

قانع با تصریح اینکه همچنین نشست دو روزه دیگری ویژه این تشکل‌ها برگزار شد که به طور کلی 600 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند، گفت:‌ نهاد هیئت ظرفیت دینی، معنوی و وحیانی دارد و در کنار مسجد تشکیل دو ساختار الهی و وحیانی را می‌دهند و تأثیرات شگرف فردی و اجتماعی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه از برگزاری نشست رؤسای شورای هیئات مذهبی کشور در روز پنج‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز خبر داد و گفت: این نشست طی روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نشست مذکور را صبح پنج‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 تا 10 صبح در سالن همایش‌های شهر واقع در بین‌الحرمین شیراز اعلام کرد و افزود: رؤسای شورای هیئات مذهبی سراسر کشور در این نشست دو روزه حضور دارند.

قانع هدف از برگزاری این نشست را بازیابی و معماری هیئات مبتنی بر منویات و مختصاتی که رهبر معظم انقلاب برای این پایگاه مهم دینی ترسیم کردند، عنوان کرد و گفت: نشست مذکور با رویکردهای بازیابی و معماری، آسیب‌شناسی و شناسایی موانع در راستای جذب حداکثری آحاد مردم، توانمندسازی رؤسای شورای هیئات مذهبی در موضوع ساماندهی هیئات، ارتقای مهارتی و محتوایی هیئات و شوراهای هیئات مذهبی استان‌ها و شهرستان‌ها و ارائه تحلیل‌های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر نوع نگاهی که رهبر معظم انقلاب دارند، خصوصاً‌ در شرایط فعلی کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست از حضور رئیس هیئات و تشکل‌های دینی کشور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس بهره خواهیم برد، گفت: همچنین برای این نشست 4 پنل تخصصی در نظر گرفته شده است که البته تورهای گردشگری مذهبی هم برای میهمانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: در این مراسم هیئات مذهبی را طبقه‌بندی کرده و شاخص‌های هر طبقه و صنف را تجلیل خواهیم کرد به عنوان مثال هیئت مذهبی اصناف، پزشکان، دانش‌آموزان،‌ هیئات موکب‌های اربعین و... را تجلیل خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha