همگان نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند
کد خبر: 4139692
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

همگان نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه همه باید نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند، گفت: دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه، ضرورت حراست از طبیعت را برای مردم تببین کنند.

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستا

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان امروز، 19 اردیبهشت در همایش «آشتی با طبیعت» در دانشگاه کردستان گفت: عدم توجه به آثار رفتار با محیط، باعث آسیب‌دیدگی تنوع زیستی شده و جامعه را از حالت طبیعی به حالت اریب درآورده است.

وی افزود: آنچه که دانش در دنیا تثبیت کرده و انسان به دنبال آن است، این است که میزان آثار جانبی منفی را به حداقل و آثار جانبی مثبت را به حداکثر برساند و این در رابطه با محیط زیست هم صدق می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: هر کشوری دارای ارزش‌هایی است و مهم‌ترین و مؤثرترین ارزش هر جامعه نیروی انسانی آن است که به ارزش‌های پیرامونی خود توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم جامعە ایرانی را از چالش‌های زیست محیطی دور کرده و آن را برای آیندگان حفظ کنیم، افزود: منظور از توسعه فقط توزیع عادلانه امکانات در جامعه نیست بلکه این موضوع، شامل توزیع عادلانه توانمندی‌ها و منابع بین نسل‌های آینده نیز می‌شود.

قادرزاده، با بیان اینکه شاهد تخریب‌های غیرقابل جبران در طبیعت هستیم، اظهار کرد: در محیط زیست و منابع طبیعی آثار جانبی فعالیت انسان‌ها شامل دو دسته منفی و مثبت است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان میزان آثار جانبی منفی به طبیعت را به صفر رساند، افزود: مهم‌ترین و مؤثرترین ارزش یک جامعه، نیروی انسانی آن است که می‌توانند به ارزش‌ها از جمله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست پایبند باشند.

رئیس دانشگاه کردستان ممانعت از آثار منفی فعالیت‌ در محیط زیست را تابع دانش انسان دانست و افزود: عدم توجه به آثار منفی فعالیت انسان در محیط، باعث شد تنوع زیستی به شدت آسیب ببیند و جامعه از حالت طبیعی به ناراست تمایل پیدا کند که منجر به یک سری بحران‌ها شود که از نظر فنی قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند، یادآور شد: دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه، ضرورت حراست از طبیعت را برای مردم تببین کنند.

انتهای پیام
captcha