پرونده نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری بسته شد
کد خبر: 4140445
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

پرونده نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری بسته شد

آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی و دست‌اندرکاران نمایشگاه در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.

اختتامیه نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری» عصر امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی استان، دست‌اندرکاران نمایشگاه، مسئولان غرفه‌ها و عموم علاقه‌مندان در سالن اجتماعات فرهنگسرای ارشاد برگزار شد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در این آیین با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در هفته‌ای که گذشت در استان رخ داد، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن سال‌هاست که در استان برگزار می‌شود و امسال این نمایشگاه پر رونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

احمدی بیان کرد: پیشنهادی قبل از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب‌، نرم‌افزار و محصولات قرآنی استان به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید که قرآن‌های اهدایی را به مساجد برسانیم و آستان قدس قبول زحمت کردند که غرفه‌ مرکز قرآن آستان قدس نیز برای توزیع قرآن در مساجد در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری دایر شد.

وی با بیان اینکه تحول به‌معنای واقعی در انجام امورات فرهنگی، هنری و قرآنی در دستور کار قرار دارد، گفت: شاهد استقبال خوب مردم از نمایشگاه بزرگ کتاب‌، نرم‌افزار و محصولات قرآنی در شهرکرد بودیم؛ قرار گرفتن مجموعه‌های دولتی در کنار مجموعه‌های مردمی تحول خوبی را رقم می‌زند که در نمایشگاه قرآن امسال این امر مشهود بود و ما این مسیر را پر قدرت ادامه می‌دهیم.

احمدی با تأکيد بر اینکه مجموعه قرآن و عترت(ع) در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مکلف شده است تا در ایام سال برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای اجرا برنامه‌ریزی کند، بیان کرد: امسال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم، فردا بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در استان برگزار خواهد شد، این شاعر زبان فارسی را احیا کرد و بین دیانت و ملیت دو قطبی ایجاد نکرد و بلکه بین این دو پیوند ایجاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در روزهای آینده نیز برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت هفته کرامت در استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعزیه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در چهارمحال و بختیاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: این کار در آینده‌ای نه چندان دور آغاز می‌شود و مردم ثمرات آن را خواهند دید.

قرائت قرآن کریم، اجرای سرود، خطابه‌خوانی قرآنی، سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ارائه گزارش نمایشگاه قرآن و تقدیر از عوامل اجرایی نمایشگاه از جمله بخش‌های برنامه اختتامیه بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha