نشست ساماندهی جلسات قرآنی شهر و روستا در خان‌ببین برگزار شد
کد خبر: 4140824
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

نشست ساماندهی جلسات قرآنی شهر و روستا در خان‌ببین برگزار شد

نشست ساماندهی جلسات قرآنی شهر و روستا با حضور امام جمعه خان‌ببین امروز، 24 اردیبهشت در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام بهرامی امام جمعه خان ببین در جلسه سازماندگی جلسات خانگی قرآن

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ حجت‌الاسلام حسن بهرامی، امام جمعه خان‌ببین در نشست شبکه تبلیغی فندرسک با موضوع «ساماندهی جلسات قرآنی شهر و روستا» با حضور مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهر خان‌ببین که امروز، 24 اردیبهشت در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد،‌ نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای سطح آموزه‌های قرآنی با محوریت امام مسجد را مهم خواند و گفت: شبکه‌سازی برنامه‌های قرآنی با محوریت کانون‌های مساجد در محلات ضرورت است.

امام جمعه خان‌ببین با بیان اینکه قرآن کتاب عمل است نه اینکه باید فقط خوانده شود، تصریح کرد: باید در معنا و مفهوم آیه‌های قرآن تفکر و تدبر صورت گیرد، لذا آنچه که ما را به تفکر وامی دارد این است که چه کار کنیم که قرآن را در عمل به کار گیریم.

وی جلسات خانگی قرآن را امری مبارک در ترویج فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: روستاهای این شهر ظرفیت بسیار خوبی در جهت برپایی جلسات خانگی قرآن دارا است، لذا باید با هماهنگی و سازماندهی بیشتر در این راه قدم برداشت تا بتوانیم از این جلسات بهره‌مندی کافی را داشته باشیم.

امام جمعه خان‌ببین با بیان‌اینکه همه کارهای فرهنگی باید با محوریت قرآن و عترت باشد، افزود: جامعه اسلامی ما افتخارش به تعالیم قرآنی است در روستاهای اطراف بیش از 100 حافظ قرآن وجود دارد که امید است فعالان قرآنی فعالیت مستمری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه پیش از آن که انسان با قرآن تماس پیدا کند باید عامل به آن باشد،  ادامه داد: با توجه به این نکات و حساسیتی که مسئولان دارند حفظ، قرائت، تلاوت قرآن برای این است که تفکر و تدبر در آن صورت گیرد تا مردم به اندیشه وادار شوند.

هم‌فکری و هم‌اندیشی در تبیین آموزه‌های قرآنی از دیگر محورهای اصلی در این نشست بود که ضمن آن بر لزوم تعاملات بیشتر و سازنده در این رابطه تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha