صدای اذانم، مشوق مردم برای اقامه نماز است + فیلم
کد خبر: 4141607
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

صدای اذانم، مشوق مردم برای اقامه نماز است + فیلم

نفر اول مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان خراسان رضوی گفت: بسیار خوشحال می‌شوم هنگامی که می‌‎بینم با صدای اذان من، برخی از افراد تشویق به اقامه نماز می‌شوند.

سیدمحمدحسین میرعلی اکبری، نفر اول مسابقات  قرآن و عترت دانش‌آموزان خراسان رضوی،سیدمحمدحسین میرعلی‌اکبری، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه شاهد حکمت از ناحیه 3 مشهد است که در رشته اذان مقطع متوسطه دوم چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان خراسان رضوی به‌عنوان نفر اول برگزیده شده است و در جمع برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله کشوری قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از دوران کودکی در مسجد محل اذان می‌گفتم، اما از پایه چهارم ابتدایی اذان را به‌صورت تخصصی آغاز کردم و تاکنون هشت دوره در مسابقات قرآن و عترت شرکت کرده‌ام.

میرعلی‌اکبری بیان کرد: از این هشت دوره، در هفت دوره نفر اول ناحیه بودم و در سه دوره توانستم به مرحله استانی راه یابم که در دو دوره آن موفق شدم نفر اول در مسابقات اذان استان شوم. در ابتدا الگوی من در اذان‌گویی استاد غلوش بود، اما پس از چند دوره توانستم تلفیقی از چند اذان از جمله استادان سبزعلی، غلوش و...  را مدنظر قرار دهم.

وقتی از وی، راجع‌به علت علاقه‌مندی به این رشته و اینکه چه کسانی مشوق او در این راه بوده‌اند، پرسیدیم، او از پدربزرگ روحانی خود نام ‌برد و اظهار کرد: خانواده همیشه مشوق من برای حضور در مسجد بودند و به همین دلیل به‌مناسبت‌های مختلف در مسجد فعالیت داشتم. همچنین در موفقیت من در مسابقات دور‌ه‌های مختلف راهنمایی اساتید اهمیت بسیاری داشت.

نفر برگزیده رشته اذان‌گویی در مسابقات دانش آموزی که به این هنر، علاقه‌ای خاص دارد، گفت: اذان گفتن، کار بسیار مهمی است و بسیار خوشحال می‌شوم هنگامی که می‌‎بینم با صدای اذان من، کسانی تشویق به اقامه نماز می‌شوند.

این دانش‌آموز پایه دوازدهم که امسال کنکور دارد و می‌خواهد در آینده پزشک شود، انجام فعالیت‌های قرآنی را در کنار درس مفید، ضروری و کمک حال موفقیت دانست و بیان ‌کرد: آرزو دارم پله‌های ترقی در این حوزه را یکی یکی طی کنم و بتوانم در مسابقات کشوری نیز موفق شوم.

میرعلی اکبری در پایان گفت‌وگو ما را به شنیدن قسمتی از اذان که به اذان «انتظار» معروف است و معمولاً در مراسم عاشورا و تاسوعا قرائت می‌شود، مهمان می‌کند. 

انتهای پیام
captcha