برگزاری نهمین جشنواره فیلم فلسطین در پاریس
کد خبر: 4142381
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

برگزاری نهمین جشنواره فیلم فلسطین در پاریس

نهمین جشنواره فیلم فلسطین 12 خردادماه در شهر پاریس، پایتخت فرانسه و حومه این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از دنیا نیوز، این جشنواره با شعار «در این زمین چیزی است که ارزش زیستن دارد» تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت و شهر مارسی نیز از 26 تا 28 خرداد میزبان دومین دوره آن خواهد بود.

قرار است در جشنواره پاریس، موضوعاتی از جمله علل تخریب محیط زیست در سرزمین‌های فلسطینی و اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از کاهش منابع طبیعی زیست محیطی مانند زمین و آب، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، تخریب بخش کشاورزی، زباله‌های جامد و رادیواکتیو بررسی شود.

این جشنواره بینندگان را به تماشای فیلم‌هایی مانند «ید الخضراء» ساخته جمانه مناع، « «سبسطیه» ساخته دیما سروجی، «لطالما عرفنا اتجاه الریح»(ما همیشه مسیر باد را می‌دانستیم)  ساخته ایناس حلبی و «جل البحر» اثر دیانا علان دعوت کرده است.

همچنین در این جشنواره برای نخستین‌بار  فیلم‌های«علم» ساخته فراس خوری، «12 سریرا» ساخته رین میتری و فیلم کوتاه «باغ وحش» ساخته طارق ریماوی نیز به نمایش درخواهد آمد.

برگزاری میزگرد فلسطین با حضور پژوهشگران این حوزه از دیگر برنامه‌های جشنواره اعلام شده است و   در این جشنواره، مانند هر سال، یک مسابقه فیلم کوتاه و یک شب در فضای باز در Villetaneuse برگزار می شود. این دو رویداد فرهنگی در شهر پاریس و حومه آن برگزار خواهد شد.

در مارسی نیز اکران ویژه‌ای در زندان Les Baumettes در روزهای22 و 23 خرداد 1402 مطابق 12 و 13 ژوئن 2023 با حضور صلاح حموری انجام می‌شود.

فیلم‌های کوتاه تجربی از جمله «بازگشت اوزیریس» ساخته عیسی قریب، «In vitro» ساخته لاریسا صنصور و «پارادیزو XXXI 108» در سینمای «VIDEODROM 2» نیز در  مارسی به نمایش گذاشته می‌شود. «خاطره بارور» با حضور کارگردانش میشل خلیفی در سینما گیپتیس در مارسی نیز فیلم پایانی جشنواره اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha