نقش تحول آفرینی دختران اسلامی با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4142409
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
مسئولان خراسان جنوبی تاکید کردند:

نقش تحول آفرینی دختران اسلامی با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)

مسئولان خراسان جنوبی با صدور پیام‌هایی جداگانه بر نقش دختران امروز در سرنوشت فرهنگی و فکری هر جامعه و تحول آفرینی تأکید کردند.

مسئولان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

به نام خدای رحمت آفرین

توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهی هایتان را بیشتر کنید. مطالعه، دقت، تحقیق، درس، ورود به مسایل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف حتمی و مسلمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظف به انجام آن‌ها بدانند. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

دهه اول ذی القعده- دهه کرامت - که با ایام ولادت باسعادت کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و حضرت امام رضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ مصادف است و شمیم رضوی و فاطمی کشور را در برمی گیرد، فرصت مغتنمی است برای ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ ناب اسلام محمدی صَلَّی‌اللّهُ عَلیهِ وَ آلهِ وَ سَلَّم.

از نخستین اتفاقات میمون و مبارک جهان با طلوع خورشید اسلام در سرزمین حجاز، توجه به جایگاه دختران و تأکید بر رحمت و برکت بودن آنان در خانواده است، دین اسلام به این ترتیب ثابت کرد دختران امروز، مادرانی هستند که نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری هر جامعه ایفا می‌نمایند، لذا می‌بایست در محیطی برخوردار از امنیت اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی رشد و تعالی یابند.

همین اهمیت و توجه است که سبب شده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها، این بانوی قاطع در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی، در تقویم مناسبت‌های ملی ما، با عنوان روز دختر ثبت و ضبط شود و بدون تردید الگوبرداری از این بانوی متشخص، بهترین راه دستیابی دختران امروز و مادران فردای ایران اسلامی به زندگی سالم، موفق و سعادتمندانه است و بی شک همین الگو گیری ارزنده است که سبب شده دختران مؤمنه ایرانی طی این سال‌ها در برابر همه هجمه‌های غربی و بدخواهی‌های معاندان قد علم کرده و از حجاب خود به عنوان آرمانی ارزشی دفاع نمایند و دسیسه‌ها را در نطفه خفه کنند.

اینجانب ضمن تبریک سالروز میلاد فرخنده کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و روز ملی دختر به همه به ویژه به دختران نجیب، باوقار و مؤمنه در خراسان جنوبی، امید آن دارم که دختران این دیار به برکت اسوه‌هایی همچون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت فاطمه معصومه(س)، همگام و همراه با مردان در راه آبادانی و توسعه استان، استوار و پر صلابت گام بردارند و همواره در اوج عزت و افتخار، قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را طی کنند.

سردار غلامعلی تناکی، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان‌جنوبی به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر پیام تبریکی به شرح ذیل صادر کرد.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

رحِمَ اللّهُ أبَا البَنات. البَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبَّباتٌ، وَالبَنونَ مُبَشِّرات؛ وهُنَّ الباقِیاتُ الصّالِحات

رحمت خدا بر پدری که دارای دخترانی است. دختران، دارای برکت و دوست داشتنی اند و پسران، بشارت آورند؛ و دختران، باقیات صالحات (بازماندگان شایسته) هستند.

آغاز دهه کرامت و میلاد فرخنده، پرنور و سرور شفیعه روز جزاء، کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را به تمامی شیعیان و ارادتمندان ائمه اطهار (ع) و دختران بسیجی و پاکدامن و خصوصا به دختران و یادگاران شهدا و همسران و مادران صبور شهدا تبریک و تهنیت گفته، و امیدوارم شخصیت حضرت معصومه (س)  و ابعاد شخصیتی ایشان در جهت الگو سازیئ برای گروه مهمی از جامعه به عنوان دختران مسلمان، پیشرو و تحول آفرین باشد. دخترانی که نقشی بسزایی در امروز و آینده ایران اسلامی داشته، مادران فردا هستند و تربیت صحیح آن‌ها تضمین موفقیت و سربلندی ایران اسلامی است. سربلند سلامت و عاقبت بخیر باشید.

انتهای پیام
captcha