توفیق مرکز «کامله الکواری» در تربیت بانوان حافظ قرآن قطر
کد خبر: 4142614
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

توفیق مرکز «کامله الکواری» در تربیت بانوان حافظ قرآن قطر

مرکز «کامله الکواری» از زمان تأسیس خود در سال 2016 به یکی از مراکز مهم فعالیت‌های قرآنی بانوان در قطر تبدیل شده است.

توفیق مرکز «کامله الکواری» در تربیت بانوان حافظ قرآن قطر

به گزارش ایکنا به نقل از العرب، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر با انتشار گزارشی از فعالیت گسترده مرکز کامله الکواری ویژه حفظ قرآن در زمینه فعالیت‌های قرآنی بانوان قطری خبر داده است.

بنابراین گزارش این مرکز که تحت نظر بخش فعالیت‌های بانوان در اداره دعوت و ارشاد دینی فعالیت می‌کند، در منطقه الخریطات در نزدیکی دوحه فعالیت می‌کند.

در این مرکز 492 بانوی قطری در سنین مختلف در قالب 16 حلقه قرآنی در دو نوبت صبح و عصر به دست 17 بانوی معلم قرآن آموزش می‌بینند.

به گفته نورِ الکبیسی، مدیر مرکز کامله الکواری ویژه تعلیم قرآن کریم این مرکز در سال 2016 تأسیس شده و نام آن نیز برگرفته از واقف آن یعنی خانم کامله الکواری بوده است.

وزارت اوقاف قطر در گزارش خود تصریح کرده است: فعالیت محافل آموزشی قرآن در مراکز قرآنی تابع این وزارت بخشی از برنامه این وزارت در زمینه تربیت نسلی آگاه از جنبه‌های مختلف فصاحت و بلاغت کتاب الهی و همچنین آراسته به اخلاق اسلامی و ارزش‌های اسلامی است؛ امری که پیامدهای نیکوی آن برای فرد، خانواده و جامعه روشن و هویدا است.

به گفته مسئول و معلمان این مرکز، خانواده‌ها تمایل بسیاری به آموختن قرآن کریم از سوی دختران خود دارند و از حضور آنها در این مرکز به دلیل فضای آکنده از اخلاق و مهربانی آن، استقبال می‌کنند. این مسئولان تأکید کردند: خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در علاقه‌مند ساختن کودکان خود به قرآن کریم دارند.

انتهای پیام
captcha