نخبگان راهبران جامعه هستند
کد خبر: 4142827
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
رئیس دانشگاه تبریز :

نخبگان راهبران جامعه هستند

صفر نصراله‌زاده با بیان اینکه علم باید در اختیار سعادت و سلامت مردم و جامعه باشد، گفت: نخبگان، راهبران جامعه، اصحاب فکر و اندیشه، افرادی دلسوز، متعهد و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند که منجر به بهبود وضع زندگی مردم می‌شوند.

صفرنصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، اول خردادماه، در آیین تجلیل از برگزیدگان جایزه البرز، با بیان اینکه علم باید در اختیار سعادت و سلامت مردم و جامعه باشد، اظهار کرد: نخبگان، راهبران جامعه، اصحاب فکر و اندیشه، افرادی دلسوز، متعهد و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند که منجربه بهبود وضع زندگی مردم می‌شوند.

وی در رابطه با اهداف پرورش استعدادهای درخشان، گفت: شناسایی استعدادهای درخشان یکی از مسائل مهم است اما در ادامه‌ کار، نگهداری و بکارگیری نخبگان نیز بسیار مهم است و برای این منظور ما نیازمند برنامه‌ریزی و اهداف متعالی هستیم.

نصراله‌زاده اظهار کرد: باید به نحو احسن و بهترین شکل ممکن از نخبگان استفاده شود، چرا که اگر به‌کارگیری درستی صورت نگیرد، همان دانشجویان که برای آنها زحمات فراوانی کشیده شده، به‌جای مفید بودن برای کشور، با مهاجرت و پناهندگی به کشورهای دیگر موجب ضرر جامعه خواهند بود.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: عدالت، موجب پایداری است و ما باید این موضوع را جدی بگیریم و نخبگان را به جایگاهی که شایسته‌ آن هستند، برسانیم. کشور نیازمند کارشناسان ماهر است و دانشجویی که دارای مدارک علمی بوده اما در عمل و کار سررشته ندارد، برای کشور مفید نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مدرک گرایی در بین دانشجویان بسیار پرخطر است و دانشجویان باید مهارت گرایی، کار‌محوری و پیشبرد مسائل جامعه را مدنظر قرار دهند.

نصراله‌زاده در خاتمه با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، جزئی از جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: توسعه‌ کشور بدون نخبگان نمی‌تواند صورت گیرد و ما باید برای پرورش استعدادهای درخشان برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

امین رضایی اکبریه، سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با ارائه‌ گزارشی از وضعیت استعدادهای درخشان اظهار کرد: در خصوص شیوه نامه‌ جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه‌های برتر کنکور و فارغ التحصیلان ممتاز هر ترم به تعداد حدود ۵۰ نفر صورت می‌‌گیرد. 

 وی ادامه داد: حجم پرونده‌ها در پذیرش در مقطع ارشد و دکتری دو برابر شده است، همچنین به ۳۰۰ دانشجو هزینه‌ خرید کتاب پرداخت شده است.امسال در مراسم روز دانشجو از ۸۰ دانشجوی نخبه تجلیل شد و از اوایل سال جدید نیز  به بیش از ۸۰ دانشجو گواهی صادر شده است.

اکبریه در خصوص سایر برنامه‌های دفتر استعدادهای درخشان نیز گفت: اردوهای پیشرفت یکی دیگر از برنامه‌های ما است که به‌صورت منظم انجام شده و تاکنون از مجموعه‌های ایدم، صبح پارلا آسیا، ارس ثارلا امین، پگاه و پنل فولاد غرب بازدید شده است.

انتهای پیام
captcha