دومین نشست هم‌اندیشی ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت» برگزار شد
کد خبر: 4143137
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

دومین نشست هم‌اندیشی ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت» برگزار شد

دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت و گرامیداشت عید غدیر» صبح امروز برگزار شد و حاضران پیشنهادهای خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌ها و جشن‌های این دهه و به ویژه عید غدیر ارائه دادند.

نشست هم‌اندیشی ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت»

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت و گرامیداشت عید غدیر» صبح امروز، چهارشنبه 3 خرداد، در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، ریاست ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت و گرامیداشت عید غدیر» با بیان اینکه در این جلسات به جای نظریه‌پردازی باید راهکارها و برنامه‌های عملی را ارائه کرد، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این راستا شیوه‌نامه‌ای را تدوین کرده و من از نمایندگان دستگاه‌های مختلف می‌خواهم ضمن مطالعه این شیوه‌نامه پیشنهادهای عملی خود را درباره برنامه‌های این دهه و به ویژه جشن عید غدیر ارائه دهند.

وی افزود: در این کار هم‌افزایی همه دستگاه‌ها لازم است و هیچ دستگاهی نباید تصور کند به تنهایی می‌تواند کارها را انجام دهد.

ضرورت مشخص شدن متولی برنامه‌های جشن غدیر در هر بخش

تقوی با تأکید بر مشخص شدن متولی و مسئول هر قسمت از برنامه‌ها گفت: برای نمونه باید برای برنامه‌های مربوط به سادات، کاروان‌های شادی، برنامه‌های دانش‌آموزی، خانوادگی، همایش‌ها و ... یک مسئول مشخص شود.   

وی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها گفت: اپراتورها باید رسالت خود را در این رابطه انجام دهند و این محتوا را به گوش جامعه برسانند زیرا رسانه ابزار رساندن هر نوع پیام از جمله پیام مهم غدیر است.

تقوی اظهار کرد: در زمینه آذین‌بندی شهرها و میادین نیز شهرداری‌ها و انجمن‌های صنفی باید فعال و متولی این کار شوند.

رئیس ستاد مرکزی «بزرگداشت دهه ولایت و امامت و گرامیداشت عید غدیر» با تأکید بر ضرورت توجه به بعد محتوایی واقعه غدیر گفت: خیلی خوب است که همایش‌ها و اقدامات فرهنگی و فکری با استفاده از فرهیختگان، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی در مکان‌هایی مانند امامزاده‌ها که جمعیت زیادی حضور دارند برگزار شود.

وی در ادامه ضرورت تهیه بسته‌های کمک‌های مؤمنانه غدیری را به مانند ایام کرونا از سوی سازمان اوقاف و خیرین مورد توجه قرار داد.

تقوی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی نیاز به سوژه و سوژه‌شناسی دارد، گفت: این سوژه‌ها مانند «سادات» در صورتی که با فطرت جامعه هماهنگی داشته باشد موجب اثرگذاری و پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.     

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون حقوقی و امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به تهیه شیوه‌نامه از سوی شورای هماهنگی گفت: این شیوه‌نامه به نمایندگان دستگاه‌ها ارائه شده تا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را برای ما ارسال کنند.

ارائه پیشنهادات دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی بزرگداشت دهه ولایت و امامت

پس از این سخنان نمایندگان دستگاه‌های مختلف به ارائه پیشنهادات و برنامه‌های خود پرداختند که به شرح ذیل است:

ـ توجه به برنامه‌های محتوایی مانند تبیین خطبه غدیر، آیات مربوط به غدیر در قرآن و معرفی کتاب‌های مرتبط با غدیر در کنار جشن‌ها و برنامه‌های نمادین.

ـ تبیین مناسبت‌های شاد ماه ذی‌الحجه از 10 تا 25 این ماه (عید قربان تا مباهله) برای مردم.

ـ احیای گرامیداشت غدیر با راه‌اندازی کاروان‌های شاد غدیر.

ـ توجه به بخش بین‌الملل و استفاده از ظرفیت سفرای جمهوری اسلامی ایران.

ـ شناسایی سادات در کشورهای مختلف و برگزاری همایش بین‌المللی سادات در ایران.

ـ استفاده از ظرفیت طلاب خارجی در قم به مثابه یک شبکه بین‌المللی.

ـ سیاستگذاری برای آینده در جهت برگزاری همایش در خصوص غدیر به مانند اربعین.

ـ راه‌اندازی راهپیمایی بزرگ در قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران به عنوان بیعت با امامت.

ـ توجه به نقش بانوان در این دهه در امتداد دهه کرامت و راه‌اندازی اجتماعات دختران مدافع ولایت.

ـ‌ طراحی جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی.

ـ فراهم کردن زمینه وقف‌های مشارکتی.

ـ برگزاری برنامه‌های ویژه از جمله مسابقه فرهنگی خطبه غدیر در هزار امامزاده شاخص.  

انتهای پیام
captcha