«خمینی(ره) حقیقت ماندگار»؛ شعار محوری مراسم 14 و 15 خرداد
کد خبر: 4144982
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
حجت‌الاسلام عرب انصاری اعلام کرد:

«خمینی(ره) حقیقت ماندگار»؛ شعار محوری مراسم 14 و 15 خرداد

رئیس ستاد مرکزی مراسم 14 و 15 خرداد، «خمینی(ره) حقیقت ماندگار» را شعار محوری این دو مراسم در سال 1402 اعلام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری

به گزارش ایکنا، نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، رئیس ستاد مرکزی مراسم 14 و 15 خرداد، صبح امروز، چهارشنبه 10 خردادماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

عرب‌انصاری در ابتدا با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: 14 و 15 خرداد یادآور یک حادثه بسیار مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که در هر دو واقعه، نام و یادرهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌درخشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی ـ مذهبی تاریخ معاصر ایران و جهان است. ایشان با کمک مردم نظام ستمشاهی فاسد را سرنگون ساخت و نظامی نوین بر پایه اسلامیت و جمهوریت با رأی قاطع مردم در هندسه جهانی قدرت پایه‌گذاری کرد.

عرب‌انصاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران منظومه منسجمی از تفکر توحیدی و انسان‌محور با نظامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که مورد توجه آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و حق‌طلبان قرار گرفته است.

رئیس ستاد مرکزی مراسم 14 و 15 خرداد ابراز کرد: امام(ره) با توکل بر خدا و توجه به جامعه تأثیرگذار کشور؛ زنان، مردان، جوانان و نوجوانان، مسئولیت‌پذیری، انقلابی‌گری، مبارزه با فساد و وابستگی و پیوند اجتماعی را همگانی ساخت.

وی یادآور شد: قیام 15 خرداد که به رهبری شجاعانه امام (ره) و همراهی مردم بصیر و متدین کشور شکل گرفت، همزمان با حمله به رژیم فاسد ستمشاهی پهلوی، رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی و آمریکای جهانخوار را نیز به چالش کشید.

عرب‌انصاری اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی، با تشکیل ستاد مرکزی و ستادهای استانی از 3 ماه پیش جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی را پیرامون این مراسم و هماهنگی‌های لازم در کلیه سطوح کشور برگزار کرد. 

وی شعار محوری امسال این دو رویداد را «خمینی(ره)، حقیقت ماندگار» اعلام کرد که از آن در همه برنامه‌ها استفاده می‌شود.

عرب‌انصاری درباره برنامه‌های محوری در این دو روز گفت: محوری‌ترین برنامه در صبح روز 14 خرداد در حرم مطهر امام(ره) برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب سخنرانی می‌کنند. شامگاه 13 خرداد نیز حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، در حرم امام راحل سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: مراسم گرامیداشت سالگرد قیام 15 خرداد نیز از ساعت 17:30 روز دوشنبه، 15 خرداد بر سر مزار شهدای 15 خرداد با حضور خانواده معزز این شهدا برگزار می‌شود و کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، سخنران این مراسم است.

عرب‌انصاری در ادامه به تشریح برنامه‌های تبیینی و اجرایی پیرامون این دو مناسبت پرداخت و گفت: اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه 12 خرداد به تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، برگزاری همایش تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب ویژه طلاب و روحانیت در حوزه‌های علمیه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در سطح مساجد، مراکز فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری میزگردهای مختلف با حضور شخصیت‌های علمی در تبیین این دو رویداد، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری در قالب پوستر و عکس، برگزاری مجالس انس با قرآن و مراسم شب شعر و خاطره با موضوع امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای 15 خرداداعزام سخنران ملی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در سراسر کشور و برگزاری همایش برگ روحانیت با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و جهاد تبیین از جمله برنامه‌های تبیینی در خصوص این دو مناسبت است.

رئیس ستاد مرکزی مراسم 14 و 15 خرداد در پایان این نشست درباره برنامه‌های اجرایی نیز گفت: فضاسازی محیطی و تبلیغی شهرها، سازمان‌ها و مساجد با موضوع 14 خرداد و 15 خرداد، برگزاری مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بیت تاریخی ایشان در خمین، قم و نجف، برپایی 300 ایستگاه پذیرایی صلواتی در روز مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، برگزاری مراسم ویژه ارتحال امام(ره) در مراکز استان‌ها و 1000 شهر و روستا در سراسر کشور، برگزاری همایش تخصصی «جایگاه والای بانوان در مکتب امام خمینی(ره) » با حضور طلاب و عامی حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور، برگزاری نمایشگاهی از آثار و تصاویر امام خمینی(ره) در مجل مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره)، برگزاری مراسم ویژه در حرم حضرت معصومه(س) از سوی مقام معظم رهبری در روز 13 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا، و حضور کارشناسان شاخص در میزگردهای تخصصی تلویزیونی از جمله این برنامه‌های اجرایی است که در این ایام برگزار می‌شود.            

انتهای پیام
captcha